Edindilen bilgiye göre, çevresel sorunlar, kentsel dönüşüm ve tapu kadastro uygulamaları doğrultusunda 2013'ten bu yana çözüm odaklı hizmet sunan Çevre ve Şehircilik Bakanlığının çağrı merkezi "ALO 181" hattıyla binlerce vatandaşın talep, beklenti ve şikayetleri çözüme ulaştırıldı.
Merkez üssü Elazığ-Sivrice olan 6,8 büyüklüğündeki depremin ardından ALO 181, Elazığ ve Malatya'dan 1234 çağrıyı cevapladı.
Riskli yapılardaki hasar belirleme çalışmalarına ilişkin bilgi edinmek isteyen vatandaşların aramaları sonucu ALO 181'e gelen çağrılarda yüzde 45 yükselme oldu.
Deprem korkusu yaşamadan daha güvenli konutlarda oturma isteklerini belirten vatandaşlar, yasalar çerçevesinde riskli yapılarla ilgili neler yapılabileceğiyle alakalı bilgi aldı.
DEPREM MAĞDURLARI, DESTEKLER İLE İLGİLİ BİLGİ ALIYOR
Yetkililer tarafından vatandaşlara, riskli yapılara ilişkin süreçle alakalı, "riskli yapı tespitinin Bakanlık tarafından lisanslandırılmış kurum ve kuruluşlara yaptırılabileceği, başvuru için binanın bir kat malikinin başvurusunun yeterli olduğu, yapılan teknik inceleme sonrası kısa sürede tahliye ve yıkım sürecinin başlatılacağı" açıkladı.
Vatandaşlara, Bakanlığın binanın yeniden yapımına kadar mülk sahiplerine 18 aya kadar ve kiracılara da bir defalık kira yardımında bulunulacağını duyurdu.
Faiz desteğinden yararlanarak evini yeniden yaptırmak talebi olanlara da "Bakanlık bankalardan çekilecek kredilerde konut ve iş yeri olmak üzere yüzde 4 faiz desteği ve bazı harçlardan da muafiyetler sağlamaktadır. Riskli alanlar, rezerv yapı alanları ve riskli yapıların bulunduğu parsellerde hisseleri oranında paydaşların en az üçte iki çoğunluğu ile karar alınır." bilgisi aktarıldı.
Son Dakika Haberleri için aşağı kaydırınız.