Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Mahmut Şahin, coronavirüs salgını sebebiyle, insanların artık tehlikeyi azaltmak için markete gitmeden önce ihtiyaç listesi yaptığını, birçok kişinin de internetten alışveriş yaptığını belirtti.
Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Mahmut Şahin, açıklamasında, coronavirüs salgınıyla beraber tüketici alışkanlıklarının da ciddi oranda değiştiğini belirtti.
Coronavarüse kadar Türkiye'de pek çok tüketicinin liste hazırlamadan alışveriş yaptığı belirten Şahin, şu ifadeleri kullandı:
"Maalesef tüketicilerimizin çoğunun listeyle alışveriş yapma alışkanlığı bulunmuyordu. Kovid-19 salgını, tüketici alışkanlıklarını büyük ölçüde değiştirdi. Artık tüketicilerin büyük bir kısmı gerek virüs kapma endişesinden gerekse daha az risk için ihtiyaçlarının listesini evde yaparak markete gidiyor. Önceden liste yapmadan markete giden vatandaşlar, şimdi markette gezerek alışveriş yapmayı değil ellerindeki listeye bakarak alışveriş yapmayı tercih ediyor. Yani vatandaşlar bir an önce alacaklarını alıp marketten ayrılmak istiyor. Virüsle beraber sık sık ve rahatça dışarı çıkma alışkanlığını kaybeden tüketiciler, artık acil ihtiyaçlarını belirliyor ve hiç vakit kaybetmeden alışverişini tamamlayıp marketten ayrılıyor."
Şahin, tüketicilere virüs öncesinde de sürekli listeyle alışveriş yapmaları hususunda uyardıklarını dile getirerek, "Virüs bizim yapamadığımızı yaptı." ifadesini kullandı.
Liste hazırlayarak alışverişin alışkanlık olmasını dileyen Şahin, "Zira gelişmiş ülkelere baktığımızda tüketici, listesini evde hazırlıyor. Daha sonra alışveriş merkezine ya da markete girdiğinde hiç sağa sola bakmadan alacağı ürünü alıyor ve doğruca kasaya gidiyor." şeklinde konuştu.
Virüsle beraber uzaktan ve internetten alışverişlerin de arttığına işaret eden Şahin, şu ifadeleri kullandı:
"Yine gelişmiş ülkelerden örnek verecek olursak, insanların birçoğu alacağı ürünün ayağına gelmesini istiyor. Birçok batı ülkesinde tüketicilerin yüzde 80'i ihtiyaçlarını internet üzerinden ve uzaktan satış yöntemiyle karşılıyor. Biz de ise salgından önce vatandaşların yalnızca yüzde 10'u internetten alışveriş yaparken, bu oran salgınla beraber yüzde 80'lere çıkmış durumda. Bu da risk almak istemeyen vatandaşların büyük bir kısmının internetten alışverişe yöneldiğini gösteriyor."