Çok Tartışılan Yap-İşlet-Devret Projelerinde Son Durum!

Çok tartışılan yap-işlet-devret modeli projelerinde zarar edilmesi bekleniyordu. Sonuçlar modele karşı çıkanları çok şaşırttı.

15.11.2021-17:11 - (Son Güncelleme: 15.11.2021-17:23) Çok Tartışılan Yap-İşlet-Devret Projelerinde Son Durum!

Osmangazi Köprüsü, Hersek-Orhangazi gişeleri, Bursa Kuzey Otoyolu gişeleri, Bursa-Balıkesir gişeleri, Balıkesir-İzmir gişeleri gibi ‘yap-işlet-devret’ projeleri 22 yıl işletilmesinin ardından devlete devredilecek. Bu yöntem ile yapılan projelerde devletin kasasından para çıkmadan gerçekleştirildi. Yapılan yap-işlet-devret modelinde devlet, projeyi yapan firmaya belli bir araç geçiş garantisi vermekte. Bu garanti geçişler kapsamında, Osmangazi Köprüsü ve Otoyolun 2021 yılının ilk 6 aylık dönemindeki araç geçiş rakamları açıklandı. 2021 birinci işletme yarı yılında Osmangazi Köprüsü’ne günlük 40 bin garanti araç kotası belirlenmişti.  Belirlenen bu kota günlük 42 bin 134’lük araç geçişi ile gerçekleşti. Osmangazi Köprüsü’nün ilk kesimini oluşturan Hersek-Orhangazi arası gişelerden garanti edilen araç sayısı 40 bin olurken, günlük geçen araç sayısı 51 bin 998 oldu. Bursa-Kuzey arası gişelerden günlük 35 binlik araç kotasından 58 bin 795 araç geçerken, Bursa Batı-Balıkesir Batı Otoyolu arası gişelerden günlük 17 bin garanti araç sayısı belirlenirken, günlük geçen araç ise bunun iki katına yaklaşarak 33 bin 746 geçiş belirlendi. Balıkesir Batı-İzmir gişelerden ise günlük 23 bin araç garantisi verilirken, günlük geçen araç sayısı ise 21 bin 959 olarak açıklandı.

BAZI YAP-İŞLET-DEVRET PROJELERİNDE GÜNLÜK ARAÇ GEÇİŞİ VE ARAÇ GARANTİSİ

Osmangazi köprüsü
Geçiş garantisi: 40.000
Günlük ortalama geçen: 42.134

Hersek-Orhangazi gişeleri
Geçiş garantisi: 40.000
Günlük ortalama geçen: 51.998

Bursa Kuzey gişeleri
Geçiş garantisi: 35.000
Günlük ortalama geçen: 58.795

Bursa-Balikesir gişeleri
Geçiş garantisi: 17.000
Günlük ortalama geçen: 33.746

Balıkesir-İzmir gişeleri
Geçiş garantisi: 23.000
Günlük ortalama geçen: 21.959

YORUM YAZ..
Modal