Pandemi'nin etkisiyle tüm dünyada birçok alanda zorluklar yaşandı. Pandemi sürecine çip krizi sorunu olduğundan ötürü, gerek teknoloji alanında gerekse otomotiv gibi dev sektörlerde sorunlar yaşandı. Bunlardan birisi olan otomotiv sektörü, Yalnızca Türkiye’de değil bütün dünyada zor bir süreçten geçti. Rusya ile Ukrayna arasındaki savaşta birleşince daha da zorlu bir hal aldı. Türkiye’de otomobil fiyatlarını düşürmek için birçok karar açıklansa da yapılan hamleler yeterli olmadı.
Otomotiv Sanayii Derneği (OSD), 47’nci Olağan Genel Kurulu’nda 2018 yılından beridir derneğin yönetim kurulu başkanlığını devam ettiren Yenigün görevini Cengiz Eroldu’ya bıraktı. Dün gerçekleştirilen kurul sonrasında Mynet’e özel açıklamalarda bulunan aynı zamanda TOFAŞ'ın da CEO’su Cengiz Erdoldu, otomotiv sektörüne ilişkin önemli bilgileri yayınladı.
Ciddi bir tedarik zinciri problemini yönetiyoruz
Son zamanlarda özellikle otomotiv sektöründe ciddi anlamda zor anlar yaşandığını belirterek, 'Bir yandan çip krizi ortamında üretimi devam ettirmek, diğer yandan hammadde fiyatlarındaki artış ve bulunurluk sorunu var. Ciddi bir tedarik zinciri problemini yönetiyoruz. Diğer taraftan dünyada artan bir enflasyon var. Bu enflasyon karşısında müşterilerin satın alma güçlerinde de azalma oldu. Tüm bu zorlukların üstesinden gelip otomotiv sanayii olarak ihracattaki liderliğimizi devam ettirmek istiyoruz. 2022 yılında da hem üretim hem de ihracat hedefimizi yukarıya çıkartmak istiyoruz ama bunların hiçbirisi kolay değil. Onun için sorumluluğu fazla bir başkanlık görevi olacak' dedi.
Çip krizinin bitişi için tarih verdi
Sektörün en çok zorlandığı konunun tedarik olduğunu vurgulayan Eroldu, “Özellikle yarı iletken malzeme bulunurluğunun bu yıl göreceli olarak iyileşeceğiniz, 2023 yılında ise daha iyi olacağını öngörüyoruz. İki yıldan beri bu sorunla savaşıyoruz. Bununla ilgili yatırımlar var ama bunların devreye girmesi biraz zaman aldığı için zaten sorun çözülemedi ama 2023 yılında yeni yatırımlar devreye girecek” şeklinde değerlendirmede bulundu.