Çin menşeli otomobil devi Chery, Türkiye üzerinden Avrupa’ya açılmak istiyor
Yeni Şafakta yer alan habere göre yıllık 1,2 milyon üretim gerçekleştiren Chery’nin bu yıl 3 SUV modelle Türkiye pazarına yöneldiğini söyleyen Chery Türkiye Başkanı Fenghuo Si, "Ürünlerimiz beğenilir ve pazar payımız yüksek olursa üretim ihtimalini de düşünüyoruz. Avrupa'da hem iş gücü kanunları çok katı hem de pahalı. Türkiye'de biz de bu fırsatı değerlendireceğiz" dedi.
Türkiye otomobil sektöründe oldukça güçlü
Çin’in devlet kuruluşu olan Chery’nin yıllık 11 milyon üretim gerçekleştirdiğini ve 80’den fazla ülkeye 2,3 milyon araç ihracatta bulunduğunun altını çizen Fenghuo Si, “Türkiye'ye gelme sebebimiz nüfusunun kalabalık ve potansiyelinin çok yüksek olmasından kaynaklı Türkiye, Chery'nin Avrupa'ya açılması konusunda önemli bir aşama. Türkiye'nin otomotivin tüm ayaklarına odaklanmış şirketleri, sistemleri bulunuyor. Ürünlerimiz beğenilir ve pazar payımız yüksek olursa üretim ihtimalini de değerlendiriyoruz. Avrupa'da hem iş gücü kanunları çok katı hem de iş gücü daha pahalı. Türkiye'de biz de bu fırsatı değerlendireceğiz" şeklinde konuştu.
Çevreci dostu bir otomotiv şirketi olduklarını ve çeşitli yakıt tiplerinde araçları olduğunu ifade eden Chery Türkiye Başkanı Si, "Plug-in Hybrid elektrikli ve hidrojen-elektrikli araçlarımız var. Yani çevreyle ilgili konulara çok ciddi odaklanıyoruz. Elektrikli araçları da zaten Türkiye pazarına adım adım getiriyor olacağız. Türkiye'de 7 coğrafi bölgede 2023 yılında 25 yetkili satıcı ile faaliyete geçecek. Önümüzdeki dönemde bunu kademe kademe 40'lı sayılara ulaştırmayı hedefliyoruz. Hafif ticari araçları üreten ayrı bir şirketimiz var aslında. Fakat Türkiye'deki mevzuata uygun hafif ticari araçları üretmeye başlamak için biraz zamana ihtiyacımız var" şeklinde konuştu.
3 yeni suv modelle pazara giriş yapacak
Chery'nin Türkiye'ye ilk etapta 1.6 litre benzinli motor ve 7 ileri otomatik şanzımana sahip TIGGO 8 PRO, TIGGO 7 PRO, OMODA 5 modelleriyle pazara giriş yapacağını söyleyen Chery Türkiye Başkan Yardımcısı Ahu Turan ise, "Eşsiz coğrafi özellikleri ve stratejik konumu ile Türkiye, tüm global markaların olduğu gibi Chery'nin de uzun zamandır odağında olmuştur. Chery son 4 yıldır, pazar araştırması, müşteri beklentilerinin analizi ve daha birçok farklı alternatiflerin fizibiliteleri sonucunda, Türkiye pazarına kendi yatırımı ile gelme kararı almıştır. Bu karar, markanın Türkiye pazarına olan inancının da tam bir göstergesidir" diye konuştu.
Chery, sadece Kasım 2022 tarihinde 100 bin 531 adetlik satış rakamına ulaşarak, üst üste 6 ay boyunca her ay 100 bin adedi aşan satış performansında yeni bir seviyeyi geride bıraktı. Ocak-Kasım 2022 dönemindeki kümülatif satış hacmi yıllık yüzde 32,6 artışla 1 milyon 127 bin 289 adede ulaşan Chery, böylece tarihinin en iyi performansını da kaydetti. Özellikle toplam ihracat hacmini yüzde 70,9 artıran Chery, Çin menşeli binek otomobil markaları arasında yeni bir 'dünya pazarına açılma' rekoru kırdı.