1915 Çanakkale Köprüsü açılmasına çok az bir zaman kaldı. 1915 Çanakkale Köprüsü'nün temeli Cumhurbaşkanı recep tayyip Eroğan'ın vasıtasıyla 18 Mart 2017 yılında atılmıştı. Avrupa ve Asya kıtalarını birbirine bağlayacak olan köprünün ana halatlarının montajı tamamlanmış bulunuyor. Köprünün inşasın son adıma girilirken geçeceği yolu oluşturacak tabliye bloklarının montajına geçildi. Köprünün yolunu oluşturacak her biri 45 metre genişliğinde, 48 metre uzunluğunda ve 700 ton ağırlığındaki mega tabliye bloklarından sonuncusu olan 53'üncüsünün montajı bitirildi.
SON SEVKİYAT GERÇEKLEŞTİ
Çimtaş firması tarafından, 1915 Çanakkale köprüsüne montajı yapılmak üzere 45 metre genişliğinde, 48 metre uzunluğunda ve 700 ton ağırlığındaki sonuncu tabliye bloğunun sevkiyatı, Gölcük'ten Gelibolu ilçesi Sütlüce'deki mevkisindeki şantiyeye gerçekleştirildi.
Çimtaş firması tarafından yapılan açıklamaya göre, ''Çimtaş, toplamı 105 bin ton olan 1915 Çanakkale Köprüsü tüm kalıcı çelik imalatlarını, son tabliye bloğunu 31 Ağustos 2021 tarihinde Gölcük tesislerinden kendisine ait GMK-1 isimli özel gemiyle sevk ederek, tamamlamıştır. 1 Eylül 2021 sabahı üzerinde, 1500 metrekarelik aydınlatılmış Türk bayrağı taşıyan son tabliye bloğu Çanakkale’ye ulaşmıştır'' söylenildi.
DÜNYANIN EN UZUN ASMA KÖPRÜSÜ OLACAK
1915 Çanakkale Köprüsü, tasarımındaki ince detaylarla dünyada ilk olmaya aday. Cumhuriyet'in 100'üncü kuruluş yıl dönümünü temsil eden 2023 metrelik orta açıklığıyla köprü tamamlanınca 'dünyanın en büyük orta açıklığına sahip asma köprüsü' unvanına sahip olacak.