İsrail’in Gazze’ye yönelik gerçekleştirdiği saldırılar sebebiyle boykot ve protestoların hedefi olan Starbucks’ın gelirleri Ocak-Mart döneminde düşüşe geçti. Şirketin söz konusu dönemdeki geliri yıllık bazda yaklaşık yüzde 2 azalarak 8,6 milyar dolara geriledi. Aynı mağaza satışları da yüzde 4'lük bir düşüş kaydetti, bu da 2020 sonundan bu yana ilk kez yaşanan bir gerileme oldu. Starbucks mağazalarının ziyaret trafiği de yüzde 6 oranında azaldı.
Türkiye’deki ürünlerine zam yaptı
Gazete Oksijen'de yer alan haberde, dünya çapında tanınan kahve zinciri Starbucks'ın gelirlerinde yaşadığı düşüşün ardından Türkiye'deki fiyatlarına ikinci kez zam yaptığı belirtiliyor.
Starbucks, bu yıl küçük boy (Tall) filtre kahve fiyatını 45 liradan 60 liraya çıkardı. Aynı ürünün satış fiyatı ise 70 liraya yükseltildi. İnternet üzerinden sipariş verilen platformlardaki fiyat ise 85 liraya kadar çıktı.