BEDAŞ İnsan Kaynakları Direktörü Murat Koçer, BeSTAR Programı'na son iki yılda 3 bine yakın öğrencinin başvurduğunu belirterek, kariyer portalları, okullarda asılan afişler ve mezun BeSTAR'ların tavsiye ve referansları aracılığıyla başvurular aldıklarını ifade etti. Koçer, programın, geleceğin insan kaynakları altyapısını oluşturmak adına stratejik bir adım olduğunu belirtti ve stajyerlerin kurumu anlayan, geniş bir perspektife sahip mühendisler haline geldiğini vurgulayarak, "Kariyer portallarının yanı sıra okullara astığımız afişlerle, mezun BeSTAR’larımızın arkadaşlarına tavsiye ve referanslarıyla da başvurular aldık. Halen de almaya devam ediyoruz. BeSTAR Programı, geleceğin insan kaynakları alt yapısını oluşturma konusunda bizim için stratejik bir adım. Bugün projeye dahil olan stajyerimiz yarın kurumu anlayan, sadece kendi süreçlerini değil ilgili diğer süreçleri de kavramış bir mühendise dönüşüyor." dedi.
BEDAŞ İnsan Kaynakları Direktörü Murat Koçer, BeSTAR Programı'na katılan öğrencilerin 6 aylık süre boyunca iş ortamına uyum sağladıklarını ve etkili bir öğrenme süreci deneyimlediklerini belirtti. Koçer, programı başarıyla tamamlayan mühendislerin öğrendikleri iş süreçlerini tanıdıkları bir iş ortamında başarıyla uygulayabildiklerini ifade etti. Koçer ayrıca, önceki dönem BeSTAR'ların farklı pozisyonlarda kariyerlerine devam ettiğini ve şirketin çeşitli birimlerinde görev aldıklarını paylaştı.
30 mühendis adayıyla projeye başlandı
BEDAŞ İnsan Kaynakları Direktörü Murat Koçer, BeSTAR Programı'nın tasarlanmasında, yalnızca yarının iş stratejilerini değil, aynı zamanda bu stratejilere uygun niteliklere sahip gelecek nesil yöneticilerin yetiştirilmesinin de önemli bir rol oynadığını ifade etti. Bu yaklaşımla projenin sadece mevcut ihtiyaçlara değil, aynı zamanda geleceğin liderlerine de odaklandığını belirterek şu açıklamada bulundu:
"BeSTAR Programı alışılagelmiş bir program değil, birçok evreden geçiyor. Her yıl, üniversitelerin elektrik ve endüstri mühendisliği bölümlerinde öğrenim gören 4. sınıf öğrencilerinin başvurularına açtığımız projemiz bu yıl da oldukça büyük bir ilgi gördü. 1000'in üzerinde başvuru arasından yapılan ön eleme sonrası, oldukça keyifli bir seçme yerleştirme süreci başladı. Yaklaşık 25 kişilik bir teknik çalışan kadromuz bize bu süreçte destek verdi. Gerçekleşen bir dizi mülakat sonrası, öğrencilerimiz grup olarak münazara çalışmalarına katıldılar. Ortaya koydukları fikirler, münazaralarda gösterdikleri performanslar bizleri çok etkiledi, doğrusu seçmelerde bu yüzden çok zorlandık. Bu süreç sonunda her yıl olduğu gibi yine 30 mühendis adayımızla projeye başlamış olduk. Proje süresince, mülakatlarda edindiğimiz bilgiler ve öğrencilerimizin ilgi alanlarına göre, şirket içerisinde olabilecekleri en uygun yerleri, ilgili bölüm yöneticileri ile birlikte belirlemekteyiz. Öğrencilerimiz bundan sonraki 6 ay boyunca haftanın üç günü bu bölümlerde, mühendislerimiz ve yöneticilerimiz rehberliğinde verilen görev ve sorumlulukları yerine getirecekler, teknik bilgiler edinecekler. Dönem içerisinde akademi birimimiz tarafından sağlanacak olan bir dizi eğitim de kendilerini bekliyor."
Bu yıl projeye bir yenilik getirerek "Buddy Sistemi"ni kurduklarını ifade eden Koçer, öğrencilerin şirketle ilgili konularda danışabilecekleri rehberler atayarak adaptasyon süreçlerine katkıda bulunmayı amaçladıklarını da sözlerine ekledi.