Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı tarafından verilen destekler için gerekli şartlar ve belgeler açıklandı. Her ay düzenli olarak hesaplara yatırılan destek ödemeleri için başvurular e-devlet üzerinden yapılacaktır. Bahsi geçen ödemeler ayın 15'inde başlarken ayın sonuna kadar devam edecektir. Devletin karşıladığı destek ödemeleri karşılıksız olarak vatandaşlarla buluşuyor. İşte konu hakkında tüm detaylar haberimizde
En az yüzde 50 engelli olması gerekiyor
Destek ödemeleri ayın 15'inde başlarken ay sonuna kadar devam edecektir. Yapılan bu desteklerden yararlanabilmek için öncelikle yüzde 50 engelli ve ağır engelli olması gerekir. Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı il müdürlüğü tarafından bakım hizmetleri heyeti bakıma muhtaç olan engelli kişiler için tespit aktarımı yapılır.
Kimler yararlanabilir
Bu destekten yararlanmak isteyenler için öncelikle sağlık raporunda 'ağır engelli' kaydı yer alması gerekmektedir. Yüzde 50'den daha düşük engelli olanlar için bu ödemeler verilmemektedir. Fakat bunun yanı sıra bu ödemeyi alabilmek için hane başına düşen asgari ücretin üçte birinden fazla olmaması lazım.
Kira yardımı almak isteyenleri ilgilendiriyor
Devlet tarafından alınan karar üzerine bazı evler kentsel dönüşüme girerek kira yardımları yapılması için gerekli işlemler yapılmaktadır. Herkese 1500 TL kira yardımı yapılırken 18 ay boyunca ödeme süresi tanımlandı. Vatandaşlara verilecek olan kira yardımları evi risk konumunda yer alan konutlar ve iş yerleri için kentsel dönüşüme girilmesiyle verilecektir.
Bunun yanı sıra vatandaşlar e-devlet üzerinden araştırmalar gerçekleşirken kira yardımı işlemleri de e-devlet üzerinden yapılacağı açıklandı.
Başvuru detayları
E-devlet üzerinden yapılacak olan başvuruların onaylanması halinde vatandaşlara 18 ay süre içerisinde 750 TL - 1500 TL arasında değişkenlik gösteren kira yardımı hesaplara yatırılır. Evi kentsel dönüşüme kapsamında girilmesi halinde vatandaşlara kira yardım yapılır ve bu süreç Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından yakından ilgilendirilir.
Gerekli belgeler
Kira yardımında başvuruda bulunacaklar için gerekli belgelere ihtiyaç vardır.
-Başvuru sahibinin nüfus cüzdanı fotokopisi
-Alınan tapu kaydı ve tapu belgesinin gerekli yerlere gönderilmesi gerekir.
- Başvuru dilekçe örneği
- Kişinin Ziraat Bankası'nda hesabı olduğundan hesap cüzdan fotoğraf örneği
-Son 3 aya ait olan fatura kaydının onaylanmış belgesi