Bakanlık Harekete Geçti: Sahte Yetkili Servislere Ceza Yağdı!

Ticaret Bakanlığı, son iki yılda sahte yetkili servislerle mücadele kapsamında yürüttüğü denetimler sonucunda, tüketiciyi mağdur eden firmalara toplam 18 milyon lira idari para cezası kesti.

14.09.2024-15:50 - (Son Güncelleme: 14.09.2024-15:50) Bakanlık Harekete Geçti: Sahte Yetkili Servislere Ceza Yağdı!

Bakanlık, tüketicilerin yetkili servis hizmeti alırken aldatılmasını önlemek amacıyla denetimlerin kararlılıkla devam ettiğini belirtti.

Ticaret Bakanlığı'ndan Uyarı: Servis Bilgilerini Kontrol Edin

Bakanlık açıklamasında, sahte yetkili servislerin "yetkili" izlenimi uyandırarak tüketicileri mağdur ettiğine dikkat çekildi. Bakanlığa bağlı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü'nün koordinasyonunda yapılan denetimlerin yanı sıra, Reklam Kurulu'nun da bu firmalarla ilgili incelemeler başlattığı vurgulandı. Denetimlerde suç unsuru barındıran uygulamalar tespit edildiğinde, Cumhuriyet başsavcılıklarına suç duyurusunda bulunulduğu belirtildi.

Denetimlerin yanı sıra tamir, bakım ve yedek parça temini amacıyla yetkili servislerden hizmet almak isteyen tüketicilerin dikkat etmeleri gereken hususlara da işaret edilen açıklamada, şu ifadeler kullanıldı:

"Tüketicilerimiz, Ticaret Bakanlığımız tarafından oluşturulan ve 'www.servis.gov.tr' adresi üzerinden erişilebilen Servis Bilgi Sistemi (SERBİS) aracılığıyla marka, üretici, ithalatçı, ürün ve adres bilgileri üzerinden kullandıkları ürünlerin yetkili servis bilgilerine kolayca ulaşabiliyor. İnternet aramalarında ilk sıralarda çıkan servislerin reklamları ve internet adreslerinde yer alan firma logoları yeterli görülmemeli, bu servislerin üretici veya ithalatçı firmanın internet sitesinde ya da SERBİS'te yer alıp almadığı mutlaka kontrol edilmelidir. Tüketicilerimiz şikayetlerini, Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER) veya Bakanlığımızın internet sayfasındaki ihbar ve şikayet mekanizmalarını kullanarak iletebilmektedir."


SERBİS Üzerinden Yetkili Servis Bilgilerine Erişim

Tüketicilerin sahte yetkili servislerden korunması amacıyla, Bakanlığın oluşturduğu Servis Bilgi Sistemi (SERBİS) aracılığıyla yetkili servis bilgilerine kolayca ulaşabilecekleri hatırlatıldı. Bakanlık, "www.servis.gov.tr" adresi üzerinden tüketicilerin kullandıkları ürünlerin yetkili servis bilgilerini kontrol edebileceğini açıkladı. İnternet aramalarında ilk sıralarda çıkan reklamların ve logoların yeterli olmadığı, yetkili servisin mutlaka üretici veya ithalatçı firmanın resmi internet sitesinden ya da SERBİS'ten kontrol edilmesi gerektiği vurgulandı.

Cezalar ve Denetimler Kararlılıkla Devam Ediyor

Ticaret Bakanlığı, sahte yetkili servislere karşı yürütülen denetimlerde gerekli tüm yaptırımların uygulanmaya devam edeceğini belirtti. Tüketiciler, şikayet ve ihbarlarını Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER) veya Bakanlığın internet sitesi üzerinden iletebilecekler.

Ceren Pekşen
cerenpeksen@haber365.com
YORUM YAZ..

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Modal