Uraloğlu, Bloomberg'e verdiği röportajda, Ajet'in THY bünyesinden ayrılarak yeni bir kamu şirketi haline getirilmesinin, şirketin rekabet gücünü artırmaya yönelik bir adım olduğunu vurguladı.
Uraloğlu, Ajet'in THY'den ayrılmasının, "low cost" yani düşük maliyetli hava yolu rekabetini artırmak amacıyla gerçekleştirildiğini ve bu kararın şirketin büyümesine katkı sağladığını ifade etti. THY'nin dünya çapında bir marka olduğunu ve herhangi bir özelleştirme planlarının bulunmadığını net bir şekilde belirtti.
Bakanlık, Basra Körfezi'nden Türkiye'ye uzanan Kalkınma Yolu Projesi kapsamında önemli çalışmalar yürütüyor. Bu proje, Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde inşa edilecek raylı sistemle Avrupa'ya bağlanacak. Uraloğlu, bu konuda Körfez ülkelerinden gelen finansman tekliflerini değerlendirdiklerini ve projenin bu yıl içerisinde ihalesinin yapılmasının hedeflendiğini açıkladı.
Bakan Uraloğlu, Türk Telekom'un 2026 yılında sona erecek olan imtiyaz sözleşmesinin bu yıl yenileneceğini ve sürecin Türkiye Varlık Fonu ve Hazine ile yürütüldüğünü söyledi. Sözleşmenin süresi konusunda şirketlerin uzun vadeli planlama yapabilmesi için daha uzun bir süre öngörüldüğünü, ancak Hazine'ye sağlanacak faydaların da göz önünde bulundurulacağını belirtti.
Uraloğlu, diğer GSM operatörleriyle ilgili sürecin ise 2026 yılı başına kadar 5G'ye geçişin ardından şekillendirileceğini ifade etti.