Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer, ‘Son PISA araştırma sonuçları, OECD ülkeleri içinde 15 yaş grubunda öğrenci sayısını en çok artıran ülkenin Türkiye olmasına rağmen, Türkçe, matematik ve fen okuryazarlığında puanlarını istatistiksel olarak anlamlı, en fazla artıran ülkenin Türkiye olduğunu gösteriyor. Aynı zamanda 4 ve 8'inci sınıf matematik ve fende öğrencilerin okuryazarlığını ölçen TİMS araştırmalarının en son verilerine bakarsanız, 1999 yılından sonra her döngüde Türkiye'nin puanlarının artırdığını ve en yüksek puana en son 2009 TİMS araştırmasında ulaştığını görürüz.’ ifadelerini kullandı.
TBMM Genel Kurulunda milletvekillerinin sorularını yanıtlayan Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer, öğretmen başına düşen öğrenci ve derslik başına düşen öğrenci sayılarında OECD ortalamalarına yaklaşıldığını ifade etti.
Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer, TBMM’de gerçekleştirdiği konuşmasında eğitimdeki fırsat eşitliği çabalarına da değindi. Bakan Özer, ‘Gelinen noktada, yeni bir reform değil, sınav sistemindeki değişiklikler değil, tam tersine okul öncesinden yükseköğretime kadar vermiş olduğumuz hizmetlerin kalitelerine odaklanmamız gerekiyor. Sürekli iyileştirme kültürüyle eğitimin tüm birimlerine dercetmemiz gerekiyor.’ şeklinde konuştu.
OECD ORTALAMASINA YAKLAŞTI
Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer, Türkiye’nin gerçekleştirdiği eğitimlerin kitleselleştirmeyi artırdığının altını çizerek bunun da kalite merkezli yapıldığını ifade etti.
TAKDİR EDİLMESİ GEREKEN ÖNEMLİ GELİŞMELER
TBMM’de milletvekillerinin sorunu yanıtlayan Bakan Özer, öğretmen başına düşen öğrenci ve derslik başına düşen öğrenci sayılarında OECD ortalamalarına yaklaşıldığını dile getirerek şu ifadelerini kullandı; ‘Bunlar takdir edilmesi gereken önemli gelişmelerdir. Emek veren geçmişteki tüm bakanlarımıza şükranlarımızı sunuyorum.’
3 ALANDA PUANLARINI EN FAZLA ARTIRAN ÜLKE OLDU
Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer, ‘Son PISA araştırma sonuçları, OECD ülkeleri içinde 15 yaş grubunda öğrenci sayısını en çok artıran ülkenin Türkiye olmasına rağmen, Türkçe, matematik ve fen okuryazarlığında puanlarını istatistiksel olarak anlamlı, en fazla artıran ülkenin Türkiye olduğunu gösteriyor. Aynı zamanda 4 ve 8'inci sınıf matematik ve fende öğrencilerin okuryazarlığını ölçen TİMS araştırmalarının en son verilerine bakarsanız, 1999 yılından sonra her döngüde Türkiye'nin puanlarının artırdığını ve en yüksek puana en son 2009 TİMS araştırmasında ulaştığını görürüz.’ dedi.