Bakan Açıkladı, Kanal İstanbul İhaleleri Devam Ediyor, Yerli 5G Projeleri Yolda!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı yaptığı açıklamalarda, yerli ve milli 5G projesine değinirken, yeni metro hatlarının yapım aşamasında olduğunu bildirdi.

02.11.2021-10:19 - (Son Güncelleme: 04.11.2021-16:24)

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı yaptığı açıklamalarda İstanbul'un araç sayısının gün geçtikçe arttığını belirtirken vatandaşların mağdur olmaması için metro yatırımlarının giderek artacağı söylendi.

İSTANBUL'UN YENİ METRO HATLARINA İHTİYACI VAR

İstanbul'un artan nüfusu sebebiyle yeni metro hatlarına ihtiyacı olduğunu vurgulayan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı, İstanbul'un 1100 kilometre daha metro hattına ihtiyacı olduğunu vurguladı. Yeni metro hatlarının gelecek yıl hizmete gireceğini hatırlatan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı yaptığı açıklamaları şu sözlerle sürdürdü; "İstanbul bu araç yükünü kaldıracak durumda değil. Yeni yol da yapamayacağımıza göre trafiği yönetmemiz gerekiyor. İstanbul'da 250 km'lik işleyen bir metro var. Şu an biz Bakanlık olarak burada 103 km metro yapıyoruz. Bunun maliyeti 60 milyar lira. 2022'de bu projenin tamamını bitireceğiz. 2022 sonunda da Marmaray'ın Halkalı'ya kadar uzanan kısmını bitirmeyi hedefliyoruz. O da 70 km. Ayrıca Sabiha Gökçen bağlantısını da 2022'nin ilk aylarında açacağız. Bakırköy-Kirazlı hattı da 2022 sonunda bitecek."

YERLİ VE MİLLİ 5G YOLDA

5G teknolojisi hakkında açıklamalarda bulunan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı yeni teknolojinin yerli ve milli olmasının önemini vurgulayarak şu açıklamalarda bulundu; "Şu an iletişimde yüzde 25 yerlilik oranını yakaladık. 5G için ihale planımız var. Fiberde ortak altyapı gündemimizde"

5 YENİ METRO HATTI 2023 YILINDA HİZMETE GİRECEK

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı yaptığı açıklamada İstanbul'da yapımı devam eden 5 metro hattının tamamlandığı zaman 91 kilometre olacağını açıkladı. Yakın zamanda çalışmalarının başlayacağı 2 yeni metro hattının ise 13 kilometre olacağını belirtti. İstanbul'un raylı sistemlerle donatılarak trafik oranının düşeceğini vuran bakan açıklamasını şu sözlerle devam etti; "Bugün depo sahasında bulunduğumuz Gayrettepe-İstanbul Havalimanı metro hattı ve Halkalı-İstanbul Havalimanı metro hattında, Pendik Tavşantepe-Sabiha Gökçen Havalimanı metro hattında, Bakırköy sahil (İDO)-Kirazlı metro hattında, Başakşehir Çam Sakura Hastanesi-Kayaşehir metro hattında çalışmalar yoğun bir şekilde devam ediyor. Bu hatlara ek olarak Altunizade-Ferah Mahallesi-Çamlıca Bosna Bulvarı raylı sistem hattı ile Kazlıçeşme-Sirkeci kentsel ulaşım ve rekreasyon dönüşüm projelerine de en kısa sürede başlayacağız. İstanbul'da devam eden metro hatlarımızın toplam uzunluğu 91 kilometreye ulaşmaktadır. Ayrıca, 13,5 kilometrelik yeni raylı sistem hattına da başlıyoruz. 2023 yılında bunların hepsini bitiriyoruz."

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, yaptığı açıklamada  Gayrettepe-İstanbul Havalimanı Metro hattının Kağıthane-İstanbul Havalimanı metrolarının test sürüşlerinin 8 Kasım günü başlayacağını duyurdu.

KUZEY MARMARA OTOYOLU'NDAN REKOR KAR

Devletin kasasından kuruş çıkmadan 200 bin kişiye istihdam sağlayan Kuzey Marmara Otoyolu hakkında konuşan Adil Karaismailoğlu, yolun ülke ekonomisine yıllık 2,5 milyar liralık kar bıraktığını açıkladı. Bakan Karaismailoğlu açıklamalarına şu şekilde devam etti; "Bu projeler yapılmasaydı altyapı da, bu kadar büyüme de olmayacaktı. Yeni nesil, 'bu kadar altyapıyı nasıl yaparım' planlarını yapacaktı. Biz hazır bir altyapı bırakacağız. Onun üzerine artık üretimi, turizmi, sanayiyi nasıl geliştirecek, onun planları yapılacak artık. 30 milyar avroluk (kamu-özel iş birliği) projeleriyle yıllık 15 milyar TL'lik katkı sağlıyoruz. Zaman, yakıt, çevreden tasarruf direkt faydaları var. Dolaylı olarak ekonomiye, üretime, istihdama, turizme katkısı var."

KANAL İSTANBUL İHALELERİ SÜRÜYOR

Kanal İstanbul çalışmalarının devam ettiğini ve köprü temellerinin atıldığını belirten Adil Karaismailoğlu, çalışmaların devam ettiğini belirterek şu ifadelere yer verdi; "Ana ihale için de görüşmelerimiz, hazırlık çalışmalarımız devam ediyor. Gecikmesinin tek nedeni, bunun genel bütçeye herhangi bir yükü olmadan kendi içerisinde, kendi gelirleri ile bu projeyi yönetmek, yapımını üstlenmek için olağanüstü bir çalışmamız var şu anda. Genel bütçeye yük olmadan bu projenin üstesinden gelmek için uğraşıyoruz."

YORUM YAZ..
Modal