Türkiye Avrupa medyasına yine başarısı ile konu oldu. Alman Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ), Türk otomobil endüstrisinin koronavirüs sürecinin ardından küresel konumunu güçlendirmeye çalıştığını bildirdi.
'TÜRKİYE SOLLAMA ŞERİDİNE GEÇMEK İSTİYOR'
Söz konusu gazete, "Türkiye sollama şeridine geçmek istiyor" başlığı ile yayınladığı haberde, Türkiye'deki elektrikli araçlar ve ekolojik elektrik sektörüne dikkat çekti. Bununla beraber "Ülkenin otomobil endüstrisi Kovid-19'dan sonra küresel konumunu güçlendirmeye çalışıyor' sözlerinin yer aldığı haberde, Türk otomobil üreticilerinin, önceki seneki rakamları iyi olmasa da, 250 bin kişiye güvenli iş imkanı sunan en önemli ihracat sektörünün iyimserliğinin devam ettiği aktarıldı.
'BÜYÜME HEDEFLERİNİ DAHA İLERİDE GÖRÜYORUZ'
Diğer yandan Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) Başkanı Baran Çelik'in, yaşanan tüm sıkıntılara rağmen bu sene 2019 seviyesine yeniden çıkacağına dile getirdiği haberde Çelik'in "büyüme hedeflerini daha ileride gördüğü, dünyanın en büyük 10 otomobil üreticisi arasına girmek istedikleri" açıklaması hatırlatıldı.
Haberde, bunun reçetesinin ise "kendini kanıtlayan içten yanmalı teknolojiyi koruyarak hızla yeni elektrik teknolojiye geçmek" olduğu belirtildi.
Türkiye'nin mevcut durumda yaklaşık 1,3 milyon araçla üretim istatistiklerinde Fransa'nın arkasında, Çekya'nın önünde 14. sırada yer aldığı ifade edilen haberde, "büyüklerin" bulunduğu ilk 10 arasında yer almak için üretimin yarı yarıya artırılarak bu sayının yılda iki milyona çıkarılması gerektiği anımsatılırken OİB Başkanı Çelik'in de bunu gerçekleştirilebileceğine inandığı aktarıldı.
TOGG'A DESTEK VERENLER
Yayınlanmasıyla yankı uyandıran Haberde "Çelik, Türkiye'de 2017 yılında yaklaşık 1,7 milyon otomobil üretildiğini ve ülkede çok sayıda firmanın üretim yaptığına işaret etti. 14 marka araç üretiminde bulunuyor. E-mobilite Türk otomobil sektörüne ivme kazandıracak. 2020'li yılların ortasına kadar üretim kapasitesi 2,4 milyon otomobile çıkartılabilecek" ifadeleri yer aldı.
Türkiye'de iki büyük projenin önemli olduğuna işaret edilen haberde, 5 Türk şirketinin 3 milyar avroyu aşan yatırım ve hükümetin destek vermesi ile 2018 senesinde TOGG'u hayata geçirdiği belirtildi.
TOGG'un, ilk elektrikli SUV'u gelecek yılın sonunda piyasaya sürmeyi planladığı anımsatılırken Ford Otosan'ın da yeni elektrikli araçlar geliştirmek için 2 milyar dolar harcadığı belirtildi.
Kamyon, otobüs, traktör, inşaat araçları ve trenler için koltuklar üreten Grammer şirketinin satış müdürü Kamil Karaca'nın taleplere yetişemedikleri, Odelo şirketinin de sipariş eksikliğinden şikayet etmediğinin kaydedildiği haberde, koronavirüs problemi ve düşük kredi oranlarının önceki piyasanın canlanmasına sebebiyet verdiği ve zaman zaman ikinci el araç bulunamadığı hatırlatılırken 2020'de 800 bin aracın satıldığı, bunun da bir önceki yıla göre yüzde 60'lık bir aratış olduğuna işaret edildi.
Haberde, "Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Yönetim Kurulu Başkanı Albert Saydam'ın ise Türkiye'de otomobillere talebin devam edeceğini belirttiği, nüfusa oranla Türkiye'de, Avrupa Birliği'ndekinin yarısı kadar araç bulunduğu" görüşüne yer verildi.