AVM'lerin Perakende Cirosu Yüzde 33 Yükseldi

AVM’lerin ciro endeksi, Temmuz’da, yüzde 33 yükselirken, ziyaretçi sayısı yüzde 37 arttı. Teknoloji satışları, pandemi öncesini geçti.

15.09.2020-16:01 - (Son Güncelleme: 15.09.2020-15:55) AVM'lerin Perakende Cirosu Yüzde 33 Yükseldi

Temmuz ayında, Alışveriş Merkezleri’nin (AVM) ciro endeksi yüzde 33,5 oranında yükselerek, 303 puana ulaştı. Aynı dönemde ziyaretçi sayısı ise yüzde 37,2 seviyesinde arttı.

Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği’yle (AYD), Akademetre Research’ün ortaklaşa oluşturduğu AVM Perakende Ciro Endeksi temmuz ayı sonuçları, sektördeki üçte birin üzerindeki artışı gözler önüne serdi.

İSTANBUL'UN METREKARE CİROSU 1281 TL ANADOLU'NUN 1.070 TL

AVM’lerin kiralanabilir metrekare cirosu, Temmuz’da İstanbul’da, 1281 lira ve Anadolu’da bin 70 lira oldu. Türkiye ortalaması ise bin 155 lira olarak gerçekleşti.

Kategorik olarak bakıldığında, gıda alanında yüzde 72’nin üzerinde bir artışla 193 puana yükseldiği görüldü. Yiyecek ve içeceği, yüzde 44 ve 315 puanla ayakkabı, yüzde 43’lük artış ve 309 puanla giyim takip etti.

PANDEMİ ÖNCESİNE GÖRE TEKNOLOJİ CİROSU ARTTI

Anımsanacağı üzere, pandemi sonrası kapanan AVM’ler, 11 Mayıs’tan itibaren kademeli olarak açılmıştı.

AVM’lerde en yüksek azalış, yüzde 39 ile yiyecek-içecek branşında oldu.

Pandemi öncesiyle kıyaslandığında, teknoloji branşı dışındaki kategorilerde cirolara azaldı.

YORUM YAZ..
Modal