Artık afet durumlarında da kullanılacak: AKSUNGUR’a entegre edilen sivil baz istasyonu ilk kez görüntülendi

Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAŞ) tarafından geliştirilen insansız hava araçları ANKA ve AKSUNGUR gökyüzünde dikkatleri üzerine çekiyor.

24.04.2022-12:04 - (Son Güncelleme: 24.04.2022-12:04)

İnsansız hava araçları ANKA ve AKSUNGUR Türkiye’de gökyüzünün gözleri olmaya devam ediyor. Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAŞ) tarafından geliştirilen insansız hava uçakları, huzur ve güvenliği sağlamak için gökyüzünde görev alıyor. Son olarak AKSUNGUR'a entegre edilen sivil baz istasyonu sistemi ile afet durumlarında mobil iletişimin kesintisiz devamlılığı sağlanacak.

ANKA ve AKSUNGUR güvenliği sağlamak için göklerde 

Uzun süreli uçuşlar için tasarlanan ANKA ve AKSUNGUR, afet bölgelerinde de önemli görevlere imza atıyor. Son yapılan güncellemede AKSUNGUR’a entegre edilen sivil baz istasyonu sistemi, herhangi bir afet durumunda kesintisiz destek sağlayabilecek. Bu sivil baz istasyonu sistemi İHA tarafından ilk defa görüntülendi. 

Deniz Kuvvetleri Komutanlığı’na entegre edilen ANKA ve AKSUNGUR, yeni sistemleri ile beraber Türk Silahlı Kuvvetleri’nin gücüne güç katmaya devam ediyor. İnsansız hava araçlarına yapılan son entegre olan SAR-Sentetik Açıklıklı Radar sayesinde Karadeniz'den İstanbul Boğazı'na sürüklenen deniz mayınları başarıyla tespit edilerek, SAT Timlerince güvenli bir şekilde imhası gerçekleştirildi.


Aynı yer kontrol istasyonundan hem AKSUNGUR'u hem de ANKA'yı yönetebiliyoruz

AKSUNGUR ve ANKA’nın geliştirilen yeni sistemlerle beraber giderek daha da güçlü bir hala geldiğinin altını çizen Türk Havacılık Ve Uzay Sanayii İHA Sistemleri Genel Müdür Yardımcısı Dr. Ömer Yıldız, "AKSUNGUR, ANKA'nın çift motorlu hali. ANKA'nın mirası üzerine inşa ettik. Gövde ve aviyoniklerimiz aynı. Dolayısıyla aynı yer kontrol istasyonundan hem AKSUNGUR'u hem de ANKA'yı yönetebiliyoruz. Aynı personel ile beraber, aynı yedek parça stoku ile beraber idame ve işletme faaliyetlerini her iki uçak için de yapabiliyorsunuz" dedi.

Artık bu mühimmatların taşınma görevini de aksungur üstlenmiş olacak

Üzerinde bulunan çift motorlar sayesinde havada uzun süre kalabilen AKSUNGUR ve ANKA’nın aynı zamanda daha fazla yük kapasitesine de sahip olduğunun altını çizen Yıldız, "AKSUNGUR'u çift motorlu hale getirirken ANKA'nın maksimum kalkış ağırlığı bin 700 kiloydu, bunu 3 bin 300 kiloya çıkardık. ANKA 350 kilogram faydalı yük taşırken AKSUNGUR 750 kilogram faydalı yük taşıyabiliyor. Bu faydalı yük kapasitesinin de artması ile beraber TEBER-82 dediğimiz lazer güdümlü, KGK dediğimiz kanatlı güdümlü mühimmatları da taşıyabiliyor. Bunlar şuana kadar klasik olarak büyük uçaklar tarafından taşınan mühimmatlardı. Artık bu mühimmatların taşınma görevini de AKSUNGUR üstlenmiş olacak" şeklinde konuştu.

AKSUNGUR

Afet bölgelerinde de kullanacağız 

Geliştirilen sivil baz istasyonun AKSUNGUR’a entegre edildiğini belirten Yıldız, bu sayede herhangi bir afet durumunda mobil üzerinden de ANKA ve AKSUNGUR’ların kullanılabileceğini belirterek, "Baz istasyonu özellikle Orman Genel Müdürlüğü'nün çok ısrarla istediği bir özellikti. Çünkü bazen yangının çıktığı noktada GSM kapsaması olmuyor. O esnada bizim uçaklarımız yangın komuta ve kontrol merkezine hem durumdan farkındalık hem havadan görüntü desteği veriyor. Yangın önleme araçlarında araç takip sistemleri var dolayısıyla bunlar GPS'ten konumlarını biliyorlar ve bu konumlarını merkeze bildirmeleri gerekiyor. Bu nedenle de GSM şebekesine ihtiyaç oluyor, yerde yangınla mücadele faaliyetini yürüten unsurların haberleşmeleri bazen sorun olabiliyor. Bunu Orman Genel Müdürlüğü ile birlikte çalıştık ve entegre ettik. İnşallah bundan sonra afet bölgelerinde, yangın, deprem, sel ve diğer felaketlerde ihtiyaç olduğu zaman havadan GSM kapsamasını sağlayabiliyor olacağız" diye konuştu.

Uçuşta 60 saatleri zorlayacağız 

AKSUNGUR ve ANKA’nın kendi alanında en iyileri olduğunun altını çizen Yıldız, "Bu uçağımız ANKA'dan farklı olarak bir de daha uzun havada kalabiliyor. Biz prototip uçağımız ile beraber 50 saat havada kaldık. Prototip uçak demek üzerinde birçok deneme yanılma yaptığımız, dolayısıyla daha ağır olan bir uçak. Seri uçağımız ile henüz bir endurance (dayanıklılık) uçuşu yapmadık ama 60 saatleri zorlayacağımızı düşünüyoruz. Elimizdeki verilere göre 50 saate yakın uçan uçaklarımız yere indiklerinde depolarında ilave olarak 10 saatlik daha yakıt var, yedekleri ile beraber. Şuan da MALE dediğimiz Orta İrtifa Uzun Havada Kalış sınıfında bu uçak bildiğimiz kadarıyla en iyisi. Bilmediğimizi de tabi ki bilmiyoruz, herkes her zaman her şeyi söylemiyor. Stratejik sınıf uçaklarda daha uzun süre havada kalanlar var" açıklamasında bulundu.

YORUM YAZ..

En Çok Okunanlar

Modal