Soğutma sisteminin ana vazifelerinden bir tanesi otomobilin çalışma sıcaklığına gelmesini sağlamak, aşırı hararet yapmasına mani olmaktır. Motorda su kaçağı çok görülen arızalardan bir tanesidir. Arıza tespitinde küçükten büyüğe gitmek en doğru yol olur.
ARABA NEDEN SU EKSİLTİR?
Arızanın tespit edilmesinde ilk önce gözle kontrol edilmesi ve motor altında su damlası var mı kontrolü gerçekleştirilir.
Eğer yok ise gerekli malzeme ve ekipman desteği sağlamak işimizi basitleştirir. İlk başta sayılabilecek arıza noktaları;
- Radyatör petek çevresi ve radyatör çatlak kontrolü.
- Radyatör su pompası ve termostat üçlüsünü birbirine bağlayan su hortumlarının kaçak kontrolü.-Renkli boya yardımı ile kaçak tespiti.
- Eğer buralarda kaçak yoksa radyatör kapağını açarak basınç kontrolünün yapılması lazımdır.
- Basınç kontrolü yapıldığı sırada araç çalışma sıcaklığında olması gerektir..
- Su blok ve silindir kapağı yuvalarından geçerek radyatör ve su pompası desteğiyle motor içinde devridaim durumundadır. Motor bloğu içine gelen yağ motor yağ seviyesini artırır.
- Motor yağ kontrolü elle gerçekleştirilebilir. Motor yağ çubuğunu çıkartarak yağ üstünde su tanelerinin olup olmadığını kontrol edin.
- Kompresyon testi su piston baş yollarına ve yanma odasına gidip gitmediğini ve burada bir kaçak olup olmadığını kontrol etmek için uygulanır.
- Otomobil dizel ise enjektörler, benzinli ise buji sökülerek manometre yardımı ile kompresyon testi uygulanır. Bazı elektronik araçlarda OBD cihazı yardımı ile kompresyon testi gerçekleştirilebilir.
LPG'Lİ ARAÇ NEDEN SU EKSİLTİR?
LPG, su ile çalışmaktadır. Bu yüzden LPG beyninin çalışması için LPG beynine su gitmesi gerekir. 3 tane hortum yoluyla LPG'nin ana kısmına su gider. Böylece LPG çalışır ve su da çalıştığı müddetçe işlev görür. LPG'li araçlarda hortumlar arıza gördüğü durumda su eksilmesi görülür.
ARAÇ NEDEN ANTİFİRİZ EKSİLTİR?
Antifiriz, arabanın soğutma soyu olarak bilinmektedir. Sızmadan veyahut buharlaşmadan dolayı araç, antifiriz kaybetmektedir. Bu basınç kaybı durumunda motorun bir yerinde su kaybı gözlemlenir. Antifirizin eksildiğini fark etmek için motorun çalışması yani sıcak olması önemlidir. Motor soğukken kaybın seviyesi öğrenilemez. Bu yüzden motor çalışmalıdır.