Arabaların aslında bataryası olan aküsünde de alımını gerçekleştireceğimiz zaman aynı şekilde uzun süreli dayanıklılık ve saatteki gücünü ölçebilmeniz araç için önemli detaylardır. Araba aküsü alırken nelere dikkat edilmeli diyenler ise işe bu konuda olan ufak ayrıntılara dikkat etmelilerdir.
Akünün Üretim Tarihi Önemli
Araba aküsü alırken nelere dikkat edilmeli sorusunu soranların öncelikli olarak arabaların üretim tarihlerini bilmeleri gerekir. Çünkü üretim tarihinden itibaren ilk altı ay içinde kullanılmış olması lazımdır. Akü firmaları birinci sınıf olarak ürettiğini söylediği aküler için bile raf ömrünün bir yıl olduğunu söylüyorlar. Bu hususlarda ayrıca dikkatli olması gereken vatandaşlar akülerin üretim tarihlerinde kesinlikle bilgi sahibi olmaları gerekir. Eğer ki akünün üzerinde bir tarih yazmıyorsa o akünün ne yazık ki güvenirliği söz konusu olamaz ve o tarz akü almaktan kaçınılmalıdır. Uzmanların önerdiği akü alımında tarihinden itibaren ilk üç ayın geçmemiş olmasıdır. İthal olan akülerde ise bazen bu tarih konularında sıkıntı yaşanabiliyor. Çünkü gelişinden itibaren belirli bir zaman geçiyor. Bu geçen tarih akünün üretim tarihi üzerinden ciddi oranda tarih kaybı yaşanmasına vesile oluyor. İthal edilen aküler yerine yerli üretim seçimi bu sebeple daha olumlu etkisi olabilir tarih konusunda. Çünkü üretilen akünün satışa sunulmasında belli bir zaman kaybı yaşanmaz. Hatta ki bazı ithal olarak edinilmiş akülerde tarih yazımı olmaz. Bu da ne zaman üretildiğinin gizlenmesi demektir.
Akü Alırken Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar
Araba aküsü alırken nelere dikkat edilmeli sorusunu soranların merak ettikleri hususlar olan akülerin özelliklerinin bilinmesi önemli bir noktadır. Satın alınmadan önce genel bir karşılaştırma hem yapılabilmesi için akü kataloglarından yararlanmak bu durumda işinizi kolaylaştırabilir bilgi edinim sürecinde. Akü seçerken ise fiziksel kriterlerine kesinlikle önem gösterilmeli ve bilgilerine tam bir erişim sağlanmalıdır. Akünün boyutları yani boyu, uzunluğu, genişliği gibi özellikleri bilinmelidir. Araca uyumu göz önüne alınmalıdır. Hold-down denilen uzun ve kısa kenarlar aküye destek verir ve bu destek çıkıntılarının özelliklerinin bilinmesi yararlı olur. Kutup başları bilinen aküde ise araç şarj sisteminin doğru çalışıp çalışmadığının kontrolü yapılması en son olarak dikkat edilecek noktadır.
Aküde Yanlış Seçim
Akünün araç tüketimini karşılayamayacak olması yanlış akü seçildiğinin göstergesidir. Akünün aşırı şarja sokulması akü için olumsuz bir durumdur. Aküden aşırı yük çekimi aküyü kısa sürede deşarjı konuma getir. Bu durumun oluşumu aküyü aşırı şarja götürür. Kış aylarında da akünün kapasitesinin araç marş basımına yetersiz kalmasını sağlayabilir.
Akülerin Araca Göre Seçimleri
Dar tip yerli araçlarda akü 55 Ah – 60 Ah arasında gücü olması iyi olacaktır. Japon araçlarda ise 45 Ah olurken Avrupa araçlarında 88 Ah – 100 Ah arasında olurlar.