Anneler Günü E-ticaret Alışverişinde Beklenti 3,9 Milyar Lira

Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği Başkanı Ekmekçi, bu sene Anneler Günü kampanyalar dönemi için online sektörün toplam hacim beklentisinin 3.9 milyar lira olduğunu belirtti.

12.05.2020-14:09 - (Son Güncelleme: 12.05.2020-14:07) Anneler Günü E-ticaret Alışverişinde Beklenti 3,9 Milyar Lira
Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği Başkanı Ekmekçi, bu sene Anneler Günü kampanyalar dönemi için online sektörün toplam hacim beklentisinin 3.9 milyar lira olduğunu belirtti.

Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği Başkanı Emre Ekmekçi, "2020 yılı Anneler Günü kampanyalar dönemi için online sektörün toplam hacim beklentisi 3.9 milyar TL. Anneler günü haftasında geçtiğimiz yıllarda 250 lira olan sepet tutarı, bu yıl ise 300 TL'ye yükseldi." açıklamasında bulundu.

Anneler Günü alışverişinde bu sene fiziksel mağazaların büyük bölümünün kapalı olması sebebiyle tüketicileri online alışverişi tercih ederken, e-ticarette ciddi büyümeler meydana geldi.

Ekmekçi, konuyla alakalı açıklama yapan, yaşanan salgın döneminde AVM ve mağazaların kapalı olmasının, daha önce online'dan hiç alışveriş yapmamış oldukça büyük bir bölümü e-ticaretin avantajlarıyla tanıştırdığını belirtti.

Anneler gününün de bu alışverişe mühim katkı sağladığını belirten Ekmekçi, şu açıklamada bulundu:

"Anneler Günü'ne yaklaştığımız dönemde geçen yılın aynı dönemine göre yaklaşık yüzde 60'a varan talep artışı yaşandı. 2020 yılı Anneler Günü kampanyalar dönemi için online sektörün toplam hacim beklentisi 3.9 milyar TL. Anneler günü haftasında geçtiğimiz yıllarda 250 lira olan sepet tutarı, bu yıl ise 300 TL'ye yükseldi. Anneler Günü alışverişleri diğer özel günlerde olduğu gibi 1-2 hafta öncesinden başladı. Geçen senelerden farklı olarak evde daha fazla zaman geçirdiğimiz bu dönemde annelerimize aldığımız hediyeler de farklılık gösterdi.

Evde yemek yapma tercihinin yüzde 80 arttığı bu dönemde, annelerimize de yoğun bir şekilde küçük elektrikli ev ve mutfak aletlerinin alındığını gözlemledik. Yanımızda olmayan ama uzaktan görüşme yaptığımız annelerimiz için ise, bu görüşmelerde kullanım için cep telefonu ve tablet gibi ürünlerde de artış gördük."

Ekmekçi bunun haricinde, her zamanki gibi, kozmetik ile güzellik ürünleri, moda ve aksesuar ürünleri, ve pek çok hediyelik eşyaların seçildiğini belirtti.

GittiGidiyor Genel Müdürü, eBay MENA Bölge Direktörü ile TOBB E-Ticaret Meclisi Başkanı Öget Kantarcı da Anneler Günü'ne gelecek günlerde yapılacak alışverişle ilgili bilgi aktardı.

GittiGidiyor verilerine bakıldığında, Anneler Günü'nden bir önceki haftanın satış rakamlarında 2019'ub aynı dönemine kıyasla genel olarak % 50, çeşitli kategorilerde % 100'e varan artış meydana geldiğini belirten Kantarcı, ortalama 250-300 lira harcama yapıldığını belirtti.

GittiGidiyor üzerinden yapılan alışverişlerde en fazla bahçe mobilyaları, elektrikli süpürge, mutfak gereçleri, cep telefonu, tablet, robot süpürge, kahve makinesi ve spor ayakkabı benzeri ürünlerin seçildiğini anımsatan Kantarcı, şu ifadeleri kullandı:

"GittiGidiyor'da geçen sene bu dönemde en çok alışveriş yapılan kategoriler arasında ilk sırada cep telefonu ve aksesuar kategorisi yer alıyordu. Onu beyaz eşya ve küçük ev aletleri ile ev, dekorasyon ve bahçe kategorileri takip ediyordu.

Bu sene ise evde geçirilen zamanın tercih edilen ürünleri de etkilediğini söylemek mümkün. İnsanlar evleriyle ilgili daha önce yapamadıkları düzenlemeleri ve yaşam alanlarını değiştirme isteğiyle çeşitli yenilemeleri yapmaya başladı. Bu durumun da etkisiyle bu sene en çok alışveriş yapılan kategori beyaz eşya ve küçük ev aletleri ile ev, bahçe, dekorasyon olurken cep telefonu ve aksesuar üçüncü sırada yer aldı."

Kantarcı coronavirüs pandemisi kapsamında alınan önlemler doğrultusunda insanların evlerinde daha fazla vakit geçirmeleri ve zaruri olmadıkça dışarı çıkmamasının Anneler Günü ile alakalı satışları da etkilediğine dikkat çekti.

Günlük ihtiyaçlarını e-ticaret aracılığıyla yapanların yanında daha önce bu platformları seçmemiş olanların da e-ticaretin kolaylığını keşfettiken sonra Anneler Günü'nde de internetten alışveriş yapmayı tercih ettiğini belirten Kantarcı, "Dolayısıyla bu durum satışlarda artış yaşanmasına sebep oldu. Alışveriş yapan kişilerin yaş aralığına baktığımızda bu dönemde en çok 36-40 yaş grubundakilerin alışveriş yaptığını görüyoruz. En çok alışveriş yapılan iller ise İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa ve Antalya oldu." diye konuştu.

Hepsiburada Ticari Grup Başkanı Mutlu Erturan, yaşanan dönemde e-ticarete olan genel ilgideki artışla, Hepsiburada'nın da hem yeni müşteri sayısında hem de mevcut müşterilerin verdiği sipariş sayısında artış görüldüğünü söyledi.

Hepsiburada verilerine bakıldığında Anneler Günü döneminde alışveriş oranında geçen seneye kıyasla büyük artış olduğunu ifade eden Erturan, şu açıklamada bulundu:

"İlk defa anneler günü hediye alışverişi yapan müşteri sayımızda da 2 katlık bir artış yaşandığını gözlemledik. Bu yıl Anneler Günü alışveriş sepetinde en çok küçük ev aletleri, giyim, çanta, kozmetik ürünleri, ayakkabı, takı, gözlük ve terlikler vardı. Bu dönem özelinde, özellikle son 2 aydır, müşterilerimizin e-ticaret taleplerinde farklılıkları gözlemliyoruz. Geçtiğimiz yıl anneler günü için teknolojik ürünler ön plandayken bu sene moda kategorisine ilginin daha fazla olduğunu söyleyebiliriz. Takı ve aksesuar ürünleri ön plandaydı.

Sağlık ve güvenlik tedbirleri nedeniyle çoğu yüz yüze alışveriş, dijital kanallara kaydı. Daha önceden hiç e-ticareti kullanmamış kişiler, farklı yaş grupları dijital kanalların pratikliğini, güvenliğini deneyimleme fırsatı buldu. Bu dönemde de alışveriş sıklığında artış yaşandı. İnsanlar Kovid-19 tedbirleri kapsamında Anneler Günü için alışverişlerini online olarak yapıp sevdiklerinin yüzünü güldürdü."

Trendyol verilerine bakıldığında da, Anneler Günü alışverişi 2019'un aynı dönemine kıyasla 5 kat büyüdü. Bu sene elektrikli ev aletleri kategorisinde ciddi büyüme görülürken, kategoride en fazla seçilen ürünler Türk kahvesi makinesi, tost makinesi ve mikser seti yer aldı.
YORUM YAZ..

En Çok Okunanlar

Modal