03.07.2020-13:53 (Son Güncelleme:03.07.2020-13:14)

Zuckerberg Temmuz Sonu Facebook Boykotunun Biteceğini Düşünüyor

Nefret söylemi ve yalan paylaşıma karşı boykot uygulanan Facebook, yaklaşık olarak 400 müşterisini kaybederken, şirket CEO'su Mark Zuckerberg, temmuz sonu boykotun biteceğini düşünüyor. Boykotun büyümesi şirketin atacağı yeni adımlarda belirleyici olabilir.

Sosyal medya düzenlemesinin gündemde olduğu bu günlerde Facebook'a dünya çapında bir boykot başlatıldı. Boykotun başlatılmasındaki ana neden ise nefret söylemi ve yanlış bilgi oldu. #StopHateForProfit (Kar için nefreti durdur) etiketiyle başlatılan kampanya kapsamında birçok büyük firma Facebook ve Instagram'da temmuz ayı boyunca reklam vermeyeceğini duyurdu. Bu firmalar arasında; PlayStation, Coca-Cola, Honda, Starbucks, Microsoft gibi dünya devi markalar da yer aldı.

Reddit ve Twitch gibi diğer sosyal medya platformları, kendi önlemlerini alarak, Facebook üzerindeki baskıyı artırdı. Şirket CEO'su Mark Zuckerberg şirket çalışanlarına yaptığı konuşmada geri adım atmayacaklarını belirtti. The Information tarafından yayınlanan haberde Zuckenberg'ün "Gelirimizin küçük bir yüzdesine veya herhangi bir yüzdesine yönelik bir tehdit nedeniyle politikalarımızı veya yaklaşımlarımızı değiştirmeyeceğiz." dediği belirtildi ve boykotun gelirlerin küçük bir kısmına zarar verdiğini düşündüğü aktarıldı.

ZUCKERBERG TEMMUZ'UN BİTMESİNİ BEKLİYOR

İnsanların uyguladığı baskıya göre politika belirlemeyeceklerini söyleyen Zuckerberg, şimdi geri adım atarlarsa teslim olacaklarını ve bu boykotun temmuz ayından sonra unutulacağını ifade etti. Reklamları çeken firmaların da geri döneceğini düşündüğü aktarıldı.

Buradan yola çıkarsak, Zuckerberg insanların popüler olanı savunma isteğini kendisine gard olarak kullanmayı planlıyor. Temmuz ayından sonra boykotun tekrarlanmayacağına ve kısa bir süre sonra unutulacağına inanan Zuckerberg haklı çıkarsa, boykot kısa bir süre popüler olarak kalacak ve reklam veren şirketler geri dönecek. Fakat bu boykotun büyütülerek önümüzdeki aylarda da devam etmesi ve reklam çekme kararı alan 400 firmaya yeni firmaların da eklenmesi Zuckerberg'ü bir yol ayrımına sokacak.

Bu yol ayrımı ise nefret ya da nefret karşıtı olarak ikiye ayrılacak. İnsanların ifade özgürlüğüne saygısı anlaşılabilir bir durum olarak görülse de; yine bir insanın başka bir insana karşı takındığı nefret söyleminin karşısında durmamak ve yapılması için olanak sağlamak o kadar anlaşılmaz bir durum.

İNSANLAR İPİ ELİNE ALABİLİR!

Günümüzün en büyük sorunlarından biri olan nefret söylemine karşı olarak insanlar ipi eline alabilir. Facebook'un nefret söylemlerine ve yalan bilgiye karşı durması bu boykotun büyümesi ile sağlanabilir.

BBC'nin konu ile ilgili olarak yayınladığı haberde yer verdiği örnek içinde olduğumuz durumu bire bir özetliyor. 18'nci yüzyıl sonlarında, kölelik karşıtı olanlar, İngiliz halkını üretimde kölelerin çalıştırıldığı ürünleri almamaya çağırdı. Bu çağrı sonrası 300 binden fazla kişi şeker almayı durdururken, köleliğin kaldırılması yönündeki baskılar da artırıldı.

Gelirinin küçük bir kısmını kaybettiğini ve temmuz sonu boykotun bitmesiyle reklam verenlerini geri kazanmayı düşündüğünü söyleyen Zuckerberg'in nefret söylemine ve yalan bilgiye karşı harekete geçmesi, bu boykotun büyümesi ve Zuckerberg'in servetinden büyük bir kısmını kaybetmesiyle olabilir...

Haber365
bilgi@haber365.com.tr