19.03.2021-10:35 (Son Güncelleme:19.03.2021-10:35)

YouYube Shorts Amerika'da Kullanıma Açıldı

YouTube'un TikTok'la mücadele etmek için geliştirdiği Shorts, Amerika'ya geldi, Önümüzdeki birkaç hafta içinde ABD'deki herkesin kullanımına sunulacak.

Şirketin TikTok'a cevabı olan YouTube Shorts, bugünden itibaren Amerika Birleşik Devletleri'nde beta sürümüyle kullanıma sunuluyor. Kısa video formatı Hindistan'da birkaç aydır zaten mevcut, ancak bugün ilk kez eyalet tarafında (birkaç yeni özelliğin eklenmesiyle birlikte) kullanıma açıldı.

Beta lansmanı yapılan YouTube Shorts herhangi bir TikTok benzeri uygulamanın tüm temel özelliklerini içeriyor. Uygulama içerisinde, içerik oluşturucuların klipleri hızlı bir şekilde bir araya getirmesini kolaylaştıran çok segmentli bir kamera, 250'den fazla plak şirketi ve yayıncı ile anlaşılmış geniş müzik parçası yelpazesi ve ABD lansmanıyla birlikte eklenen sağlam görünümlü bir altyazı koyma aracı bulunuyor. YouTube’un Shorts ürün yöneticisi Todd Sherman, "Burada, içerik oluşturuculara harika videolar üretmeleri için hammadde verdiğimiz gerçek bir yaratıcılık alanı yaratmak istiyoruz" dedi.

TikTok'taki gibi, kullanıcılar algoritmik olarak oluşturulmuş kısa videoları sonsuz kaydırabilecek, en sevdikleri içerik oluşturuculara abone olabilecek, belirli hashtag'leri veya sesleri keşfedebilecek ve diğer videoların ses parçalarını yeniden düzenleyebilecekler. Arayüzü ise TikTok'un oynatıcısına benzerliği ile konuşuluyor.

BETA OLMASINA RAĞMEN EKSİKLERİ VAR

YouTube, Shorts için kendi uygulamasını yapmak yerine mobil YouTube uygulamasının ana sayfa sekmesinde yeni bir menü hazırlayacak. Ayrıca, şirket özel bir Shorts sekmesini de denemeye başladı.

Shorts birçok temel özelliği içerisinde bulundururken, TikTok'u böylesine benzersiz yapan birçok özelliği ise eksik görünüyor. Shorts'da hemen hemen hiçbir ortak çalışma özelliği bulunmuyor. Bu nedenle kullanıcılar diğer videolara yanıt veremeyecek veya TikTok'un popüler düet özelliklerinin bir benzerinde bir araya gelemeyecek. Ayrıca, daha seçilmiş bir ana sayfa görüntülemek de şu an için mümkün değil. Shorts şimdilik TikTok’un "Sizin İçin" sayfasına benzer> algoritmik bir sayfa sunuyor ve yalnızca abone olduğunuz hesaplardaki videoları görüntüleme seçeneği bulunmuyor.

Sherman, YouTube'un Shorts'u yeni nesil içerik yaratıcılarının ortaya çıkması için yeni bir yol olarak gördüğünü söylüyor. YouTube'un kendisi, genellikle 10 dakika veya daha uzun süren videolar oluşturma konusunda uzmanlaşmış yerleşik içerik oluşturuculardan oluşan son derece rekabetçi bir manzara ile dolu. Shorts ise içerik oluşturuculara bu kalıbı kırma şansı sunuyor, tıpkı YouTube'un 2005'te ilk yayınlandığında internet içerik oluşturucularına sunduğu gibi.

DNC Medya
bilgi@haber365.com.tr