02.03.2024-11:55 (Son Güncelleme:02.03.2024-14:13)

Vatandaşlar yüksek cep telefonu fiyatlarına isyan ediyor: BTK'ya şikayet yağdı!

Cep telefonu operatörlerine yönelik artan fiyat artışları nedeniyle vatandaşlar, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK)'na şikayetlerde bulunuyor. BTK tarafından 1 Nisan'da açıklanacak yeni azami ücret tarifesi sonrasında operatörlerin yeni tarife ve paket fiyatlarına zam yapması bekleniyor. Operatörlerin mevcut tarifelerindeki fiyat artışlarına tepki gösteren kullanıcılar, BTK aracılığıyla şikayetlerini iletiyor.

Vatandaşlar, geçtiğimiz yıla kıyasla önemli ölçüde artan cep telefonu paket ve tarife fiyatlarını Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu'na (BTK) şikayet etmeye devam ediyor. BTK'nın operatörlere getirdiği tavan fiyat uygulamasının sorunu çözmede yetersiz kaldığı gözlemleniyor. Geçen yıl milyarlarca liralık satış geliri elde eden mobil operatörler, bu yıl fiyatlarını enflasyonun üzerinde artırarak ücretlere yaklaşık yüzde 150 oranında zam uyguladı. 1 Nisan'da BTK tarafından açıklanacak yeni azami ücret tarifesi sonrasında ise operatörlerin yeni tarife ve paket fiyatlarına zam yapması bekleniyor.

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), operatörlerin konuşma ve SMS ücretlendirmesine her yıl nisan ve ekim olmak üzere 6 ayda bir yayınladığı "Mobil Elektronik Haberleşme Hizmetleri Azami Ücret Tarifesi" ile tavan sınırlaması getirirken, internet ücretleri için ise Elektronik Haberleşme Kanunu çerçevesinde serbest piyasa koşullarını işletiyor. Bu sebeple operatörler, esas zamlı tarifeleri internet paketleri için uyguluyor. Ekim 2023'te yurtiçi aramanın dakikasını 2.45 TL, yurtdışı aramanın dakikasını 24.57 TL ile sınırlayan BTK, yurtiçi SMS fiyatını ise 1.75 TL olarak belirlemişti. 1 Nisan'da konuşma dakika ve SMS tavan fiyatlarının artırılması beklenirken, bu tarihten sonra taahhüdünü uzatmak isteyen abonelerin yeni zamlı paketlerle karşılaşabileceği öngörülüyor.


Şikayet hatları paylaşıldı

Bu nedenle, taahhüdü yaklaşanların zamdan etkilenmemek için yeni tarife ve paket taahhüdünü 1 Nisan'a kadar yapmaları önemlidir. Ayrıca, ALO 120'yi arayarak şikayet ve ihbarda bulunan vatandaşlar, istedikleri takdirde https://tuketici.btk.gov.tr/ adresindeki formu doldurarak şikayetlerini kuruma iletebilirler. BTK, şikayetleri ilgili operatöre yönlendirir ve sorunun çözülmesini talep eder. Eğer sorun çözümsüz kalırsa ve vatandaş aynı konuda ikinci bir şikayet yaparsa, bu durum operatörlerin aleyhine dönebilir. Her yıl vatandaş memnuniyetini ölçen kurum, ilgili operatörlere memnuniyetsizlik oranına göre idari para cezası uygulayabilir.


İşte şirketlerin kazançları

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) verilerine göre, 2023'ün üçüncü çeyreğinde Türk Telekom Mobil (TT Mobil), Turkcell, Türk Telekom ve Vodafone'un toplam net satış gelirleri yaklaşık 48.3 milyar TL olarak gerçekleşti. Bu gelirin 8.5 milyar TL'si TT Mobil, 15.7 milyar TL'si Turkcell, 10.1 milyar TL'si Türk Telekom ve 14 milyar TL'si ise Vodafone tarafından elde edildi. Diğer mobil operatörlerin aynı dönemdeki net satış gelirleri toplamı ise yaklaşık 14.5 milyar TL olarak kaydedildi.

-2023'ün ilk 9 aylık döneminde Türk Telekom'un geliri, bir önceki yıla kıyasla yüzde 69.6 artarak 55.6 milyar TL'ye ulaştı. Aynı dönemde şirket, 4.5 milyar TL net kar elde etti.

-Nisan-Eylül 2023 mali döneminde Vodafone'un servis gelirleri 20.8 milyar TL olarak kaydedilirken, faiz ve vergi öncesi karı (FAVÖK) 8 milyar TL'ye ulaştı.

-Geçtiğimiz yılın üçüncü çeyreğinde toplam gelirlerini bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 77.3 artışla 26 milyar TL'ye çıkaran Turkcell, 2023 üçüncü çeyreğinde 5.5 milyar TL net kar elde etti.


Haber365
bilgi@haber365.com.tr