24.04.2019-18:39 (Son Güncelleme:24.04.2019-18:24)

Türkiye'de Geçtiğimiz Yıl İnternetten 59.9 Milyar TL'lik Alışveriş Yapıldı

Türkiye'de "kriz" olduğunu iddia edenlere, kurdaki yükselişe rağmen 2018’de e-ticaret pazarı yüzde 42’lik bir büyümeye imza attı. Geçen yıl internetten alışverişe 59.9 milyar TL harcanırken, en hızlı büyüyen alan ise uçak biletlerinin sırtladığı tatil ve seyahat sektörü oldu.

Bilişim Sanayicileri Derneği (TÜBİSAD),Türkiye’nin e-ticaret pazarına ilişkin son rakamları açıkladı.

TÜBİSAD'ın yayınladığı yıllık “Türkiye e-Ticaret Pazar Büyüklüğü” raporundaki verilere göre, Türkiye’de e-ticaret sektörü "ekonomik kriz yaşandığı" iddia edilen 2018 yılında, yüzde 42 büyüme ile 59.9 milyar liralık hacme ulaştı. Pazar, 2018’de dolar bazında da yüzde 7’lik bir büyümeyle 12.4 milyar dolara çıktı.

RAPORDAN DİĞER NOTLAR

- Çok kanallı online perakende kategorisinde ise en yüksek büyüme yüzde 52 artışla 2.6 milyar TL’lik hacme ulaşan “giyim ve ayakkabı”dan geldi.

- Türkiye’de 2018’de e-ticaretin toplam perakende içindeki payı yüzde 4.1’den yüzde 5.3’e çıktı (diğer bir ifadeyle Türkiye’de geçen yıl yapılan perakende harcamaların yaklaşık 20’de biri online kanallardan geçti).

- Türkiye’de geçtiğimiz yıl toplam perakende sektörü düşük bir büyüme performansı sergilerken; sektör içerisinde e-ticaret kanalının hızlı büyümesi nedeniyle e-ticaretin payı hızlı bir şekilde artıp yüzde 53 seviyesine geldi.

HANİ KRİZ VARDI?

Bazı kriz tellallarına göre ekonomik krizin yaşandığı, Türkiye'nin "çöküşe geçtiği" 2018 yılında dolar ve euro kurlarının yükselmesine rağmen artan online ticaret sektörü, "Hani kriz vardı" diye düşündürdü.

Son Dakika Ekonomi Haberleri için aşağı kaydırın.

Haber365
bilgi@haber365.com.tr