20.05.2020-14:10
(Son Güncelleme:20.05.2020-13:45)
Türkiye'nin öncü hava yolu firması Türk Hava Yolları, bugün 360 uçaklık modern filosu ve 127 ülkeyi kapsayan uçuş ağıyla, gökyüzündeki 87. senesini kutluyor.
Türk Hava Yolları Basın Müşavirliği'nden gelen açıklamaya bakıldığında, ay yıldızlı bayrağı ilk defa 1933 senesinde, toplam 23 koltuk kapasitesine sahip 5 uçaklık filosuyla sefere başlayan küresel marka, bugün 360 uçaklık modern bir filoya ve 127 ülkeyi barındıran uçuş ağına sahip.
Operasyonlarına öncelikle, "Devlet Hava Yolları İşletmesi" ismiyle İstanbul Atatürk Havalimanı'nda (eski ismiyle Yeşilköy Havalimanı) başlayan Türk Hava Yolları, 1943- 1945 seneleri arasında filosuna dahil ettiği yeni uçaklarla bugünkü başarısının temellerini attı.
Yolcu kapasitesinin ve hedeflerin büyümesiyle beraber öncü, ilk yurt dışı uçuşlarını 1947 senesinde, Ankara-İstanbul-Atina ağında gerçekleştirdi. TC-ABA tescil kodlu DC-3 uçağıyla yapılan sefer, toplamda 2 saat 40 dakika sürdü. Türk Hava Yolları, ilk Atina uçuşundan 4 sene sonra, 1951 senesinde Lefkoşa, Beyrut ve Kahire ile uluslararası uçuş noktalarını büyüttü. 1960'lı senelere gelindiğinde Türkiye pazarında kazandığı tecrübeyle yurt dışı operasyonlarında başarılı bir strateji yapan öncü firma, daha o senelerde Avrupa’da isminde söz ettirmeyi başardı.
Jet motorlu uçakların gökyüzünde görülmeye başlamasıyla beraber Türk Hava Yolları'nın başarı yolculuğu da hızlandı. Kuruluşunun 50. senesi olan 1983'te, 30 uçaklık filosu ve 4 bin 37 koltuk kapasitesi ile üç farklı kıtaya uçuş yapan Türk Hava Yolları, bu mühim seneyi 2,5 milyon yolcu ve 30 bin ton kargo taşıyarak bitirdi. Yolcularının seyahat tecrübesine yüksek düzeyde önem veren firma, her ay milyonlarca yolcusuna sunduğu "Skylife" dergisini de ilk defa 1983 senesinde "THY Magazin" ismiyle yayınladı.
Küresel havacılık sektöründe meydana gelen duraklama ve gerilemenin zıttına Türk Hava Yolları, 2000’li senelerin ilk başlarında yeni yatırımlar, açılan hatlar ve genişleyen filosuyla ciddi bir büyüme dönemine girdi. Öncü firma, bu değişim sürecinde sadece yolcu taşıyan bir firma olarak kalmadı ve uçak bakım onarımı, yer hizmetleri, kargo taşımaları, uçak içi koltuk ve mutfak üretimi, havacılık ve uçuş eğitimi yerlerinde de öteki hava yollarına hizmet veren bir marka konumuna geldi.
HAVACILIK TARİHİNİN EN ZORLU YILI: 2020
Uçuş ağını 2020 senesi itibariyle 127 ülke ve 322 destinasyona kadar büyüten, geçen sene 74 milyonun üzerinde yolcu taşıyan Türk Hava Yolları, 87. kuruluş senesini yerde kutluyor. THY'nin büyük amaçlarını gerçekleştirmek ve yeni rekorlar kırmak için başladığı bu sene, bütün dünyayı derinden etkileyen coronavirüs salgını sebebiyle havacılık tarihinin en zorlu yılı haline geldi. Bütün dünyada olduğu gibi Türkiye’de de ticari yolcu seferleri durma seviyesine geldi.
Coronavirüs pandemisi sürecinde diğer ülkelere göre daha başarılı bir dönem geçiren Türkiye'nin bu başarısında Türk Hava Yolları'nın da önemi faydası oldu. İş, eğitim veya tatil amacıyla yurt dışında olan ve seferlerin durması sonrasında oldukları ülkede mahsur kalan on binlerce vatandaş, Türk Hava Yolları'nın tahliye seferiyle yurda getirildi.
Diğer taraftan hava kargo taşıyıcısı Turkish Cargo, uluslararası gıda ile medikal ürün/ilaç zincirine fayda sağlayan önemli seferler gerçekleştirdi.
Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı’nın ihtiyacı olan ülkelere yolladığı pek çok yardım malzemesini de tekrar Turkish Cargo taşıdı.
Açıklamada fikirlerine yer verilen Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı İlker Aycı, bundan 87 sene önce yola çıktıklarında gökyüzünde sadece 23 konuğu ağırlayabilecekleri 5 uçaklarının olduğunu hatırlattı.
Bugün dünyanın en köklü, en iyi hava yolu firması arasında olduklarına vurgu yapan Aycı, şu ifadeleri kullandı:
"Her gün yüz binlerce misafirimizi sevdiklerine kavuşturabileceğimiz bir kapasiteye sahibiz. THY'nin yıldan yıla artan bu başarısının kaynağında taşıdığımız ay yıldızlı bayrağımıza duyduğumuz sevgi ve sorumluluk var. Elbette 87. yılımızı yerde kutluyor olmaktan mutsuzuz ancak tüm dünyanın yaşadığı ve en çok havacılık sektörünü etkileyen bu zorlu süreci de atlatacak, gurur yolculuğumuza devam edeceğiz. Gökyüzündeki 87 yıllık yolculuğumuz boyunca nice fırtınalı günler yaşadık, nice zor zamanları atlatıp bayrağımızı daha güçlü şekilde dalgalandırdık. Karşılaştığımız bu zorluk da bize güç katacak, çok şey öğrenecek, 90 ve 100. yıl dönümümüzde küresel hava yolu endüstrisinde daha iyi bir konumda olacağız."
Türk Hava Yolları Yönetim Basın Müşaviri Yahya Üstün de sosyal medya (twitter) hesabından, şu paylaşımı yaptı:
"Çok isterdik bugünü bulutların üzerinde, yüz binlerce misafirimizle kutlamayı, 87. yılımızda yerde değil gökte olmayı... Bu zorlu süreci atlattığımızda, 1933 yılında teslim aldığımız ay yıldızlı bayrağımızı daha güçlü dalgalandıracağız ve gurur yolculuğumuz devam edecek."
Türk Hava Yolları Basın Müşavirliği'nden gelen açıklamaya bakıldığında, ay yıldızlı bayrağı ilk defa 1933 senesinde, toplam 23 koltuk kapasitesine sahip 5 uçaklık filosuyla sefere başlayan küresel marka, bugün 360 uçaklık modern bir filoya ve 127 ülkeyi barındıran uçuş ağına sahip.
Operasyonlarına öncelikle, "Devlet Hava Yolları İşletmesi" ismiyle İstanbul Atatürk Havalimanı'nda (eski ismiyle Yeşilköy Havalimanı) başlayan Türk Hava Yolları, 1943- 1945 seneleri arasında filosuna dahil ettiği yeni uçaklarla bugünkü başarısının temellerini attı.
Yolcu kapasitesinin ve hedeflerin büyümesiyle beraber öncü, ilk yurt dışı uçuşlarını 1947 senesinde, Ankara-İstanbul-Atina ağında gerçekleştirdi. TC-ABA tescil kodlu DC-3 uçağıyla yapılan sefer, toplamda 2 saat 40 dakika sürdü. Türk Hava Yolları, ilk Atina uçuşundan 4 sene sonra, 1951 senesinde Lefkoşa, Beyrut ve Kahire ile uluslararası uçuş noktalarını büyüttü. 1960'lı senelere gelindiğinde Türkiye pazarında kazandığı tecrübeyle yurt dışı operasyonlarında başarılı bir strateji yapan öncü firma, daha o senelerde Avrupa’da isminde söz ettirmeyi başardı.
Jet motorlu uçakların gökyüzünde görülmeye başlamasıyla beraber Türk Hava Yolları'nın başarı yolculuğu da hızlandı. Kuruluşunun 50. senesi olan 1983'te, 30 uçaklık filosu ve 4 bin 37 koltuk kapasitesi ile üç farklı kıtaya uçuş yapan Türk Hava Yolları, bu mühim seneyi 2,5 milyon yolcu ve 30 bin ton kargo taşıyarak bitirdi. Yolcularının seyahat tecrübesine yüksek düzeyde önem veren firma, her ay milyonlarca yolcusuna sunduğu "Skylife" dergisini de ilk defa 1983 senesinde "THY Magazin" ismiyle yayınladı.
Küresel havacılık sektöründe meydana gelen duraklama ve gerilemenin zıttına Türk Hava Yolları, 2000’li senelerin ilk başlarında yeni yatırımlar, açılan hatlar ve genişleyen filosuyla ciddi bir büyüme dönemine girdi. Öncü firma, bu değişim sürecinde sadece yolcu taşıyan bir firma olarak kalmadı ve uçak bakım onarımı, yer hizmetleri, kargo taşımaları, uçak içi koltuk ve mutfak üretimi, havacılık ve uçuş eğitimi yerlerinde de öteki hava yollarına hizmet veren bir marka konumuna geldi.
HAVACILIK TARİHİNİN EN ZORLU YILI: 2020
Uçuş ağını 2020 senesi itibariyle 127 ülke ve 322 destinasyona kadar büyüten, geçen sene 74 milyonun üzerinde yolcu taşıyan Türk Hava Yolları, 87. kuruluş senesini yerde kutluyor. THY'nin büyük amaçlarını gerçekleştirmek ve yeni rekorlar kırmak için başladığı bu sene, bütün dünyayı derinden etkileyen coronavirüs salgını sebebiyle havacılık tarihinin en zorlu yılı haline geldi. Bütün dünyada olduğu gibi Türkiye’de de ticari yolcu seferleri durma seviyesine geldi.
Coronavirüs pandemisi sürecinde diğer ülkelere göre daha başarılı bir dönem geçiren Türkiye'nin bu başarısında Türk Hava Yolları'nın da önemi faydası oldu. İş, eğitim veya tatil amacıyla yurt dışında olan ve seferlerin durması sonrasında oldukları ülkede mahsur kalan on binlerce vatandaş, Türk Hava Yolları'nın tahliye seferiyle yurda getirildi.
Diğer taraftan hava kargo taşıyıcısı Turkish Cargo, uluslararası gıda ile medikal ürün/ilaç zincirine fayda sağlayan önemli seferler gerçekleştirdi.
Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı’nın ihtiyacı olan ülkelere yolladığı pek çok yardım malzemesini de tekrar Turkish Cargo taşıdı.
Açıklamada fikirlerine yer verilen Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı İlker Aycı, bundan 87 sene önce yola çıktıklarında gökyüzünde sadece 23 konuğu ağırlayabilecekleri 5 uçaklarının olduğunu hatırlattı.
Bugün dünyanın en köklü, en iyi hava yolu firması arasında olduklarına vurgu yapan Aycı, şu ifadeleri kullandı:
"Her gün yüz binlerce misafirimizi sevdiklerine kavuşturabileceğimiz bir kapasiteye sahibiz. THY'nin yıldan yıla artan bu başarısının kaynağında taşıdığımız ay yıldızlı bayrağımıza duyduğumuz sevgi ve sorumluluk var. Elbette 87. yılımızı yerde kutluyor olmaktan mutsuzuz ancak tüm dünyanın yaşadığı ve en çok havacılık sektörünü etkileyen bu zorlu süreci de atlatacak, gurur yolculuğumuza devam edeceğiz. Gökyüzündeki 87 yıllık yolculuğumuz boyunca nice fırtınalı günler yaşadık, nice zor zamanları atlatıp bayrağımızı daha güçlü şekilde dalgalandırdık. Karşılaştığımız bu zorluk da bize güç katacak, çok şey öğrenecek, 90 ve 100. yıl dönümümüzde küresel hava yolu endüstrisinde daha iyi bir konumda olacağız."
Türk Hava Yolları Yönetim Basın Müşaviri Yahya Üstün de sosyal medya (twitter) hesabından, şu paylaşımı yaptı:
"Çok isterdik bugünü bulutların üzerinde, yüz binlerce misafirimizle kutlamayı, 87. yılımızda yerde değil gökte olmayı... Bu zorlu süreci atlattığımızda, 1933 yılında teslim aldığımız ay yıldızlı bayrağımızı daha güçlü dalgalandıracağız ve gurur yolculuğumuz devam edecek."
Haber365
bilgi@haber365.com.tr
DİĞER Ekonomi HABERLERİ