Türk Havacılık Genel Müdürü Temel Kotil, Türkiye'nin büyük projelerinden biri olan milli savaş uçağına dair değerlendirmelerde bulundu.
Türkiye’nin askeri havacılık alanındaki önemli kurumlarından biri olan Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAŞ), Milli Muharip Uçak’ın (MMU) Milli Muharip Uçak'ın 2025'de ilk uçuşunu yapacağını söyledi. Kotil, milli savaş uçağının Türk Silahlı Kuvvetleri envanterine giriş tarihi olarak 2029'u öngördüklerini ifade etti.
‘İLK UÇUŞUNU 2025'TE YAPACAK’
Kotil, Milli Muharip Uçak’ın ilk uçuş tarihini vererek ‘Diğer taraftan en önemli projelerimiz arasında yer alan global havacılık ekosisteminin merakla beklediği, ülkemizi havacılık ve savunma alanında lig atlatacak 5’inci nesil avcı uçağımız MMU’nun, 18 Mart 2023 yılında hangardan çıkışını gerçekleştireceğiz. MMU, 2025’te ilk uçuşunu yapacak, 2029’da ise Türk Silahlı Kuvvetleri envanterine girmesini öngörüyoruz’ dedi.
'2029’DA TÜRK SİLAHLI KUVVETLERİ ENVANTERİNE GİRMESİ ÖNGÖRÜLÜYOR '
18 Mart 2023 yılında hangardan çıkışını gerçekleşeceğini duyuran Kotil, ‘En önemli projelerimiz arasında yer alan global havacılık ekosisteminin merakla beklediği, ülkemizi havacılık ve savunma alanında lig atlatacak 5’inci nesil avcı uçağımız MMU’nun, 18 Mart 2023 yılında hangardan çıkışını gerçekleştireceğiz. MMU, 2025’te ilk uçuşunu yapacak, 2029’da ise Türk Silahlı Kuvvetleri envanterine girmesini öngörüyoruz.’ İfadelerini kullandı.
'F-16 UÇAKLARIMIZIN 8 BİN SAAT OLAN UÇUŞ ÖMRÜNÜ 12 BİN SAATE ÇIKARDIK'
Çalışmalara aralıksız devam edildiğini söyleyen Kotil, ‘F-16 Blok 30 uçaklarının yapısal iyileştirmelerine yönelik olarak başlatılan çalışma kapsamında mühendislerimiz aralıksız olarak çalışmalarını sürdürüyor. Hava Kuvvetlerimize ait F-16 uçaklarımızın 8 bin saat olan uçuş ömrünü 12 bin saate çıkarmış bulunuyoruz’ dedi.
‘ANKA’LARIMIZ HEM İÇERİDE HEM DE DIŞARIDA GURURUMUZ OLMAYI SÜRDÜRECEK’
TUSAŞ’ın uluslararası işbirlikleri ve projelerine ilişkin olarak da konuşan Kotil, ‘Sahip olduğumuz projeler göz önüne alındığında global pazarda önemle takip edilen şirketler arasında hep var olduk, olmaya da devam edeceğiz. Son gelişmeler kapsamında Tunus’a ilk ANKA ihracatımızı gerçekleştirdik. ANKA’larımız hem içeride hem de dışarıda gururumuz olmayı sürdürecek’ ifadelerini kullandı.
‘DÜNYADAKİ HAVA YAPISALLARI KOMPOZİT İHTİYACININ YÜZDE 2’SİNİ KARŞILAYACAK’
TUSAŞ, önemli bir yatırıma imza atıp yakın zamanda kompozit tesisini de açtı. Bu tesisin hem Türkiye açısından hem de uluslararası boyuttaki önemini vurgulayan Kotil, şunları söyledi: ‘Yeni hizmete alacağımız en son teknoloji ile donatılmış ve dünyanın sayılı kompozit üretim tesisimizde kendi özgün ürünlerimiz başta olmak üzere, dünya havacılık sektöründen şirketler için de üretim kapasitemizi ve iş birliklerimizi artırarak sürdüreceğiz. Mevcut kompozit üretim kapasitemizi yaklaşık iki veya iki buçuk katına çıkaracağız. Kendi özgün ürünlerimiz, hâlihazırda yaptığımız uluslararası segmentte en büyük şirketler arasında yer alan Airbus, Boeing gibi firmaların da yapısal parka üretimlerini devam ettireceğiz. Öyle ki, dünyadaki hava yapısalları kompozit ihtiyacının yüzde 2’sini karşılayacak. Enerji verimliliğinin ön planda tutulduğu, maliyetlerin düşürüldüğü parçaların imalatına yönelik çalışmalar yürütüyoruz ve bunları havacılık sektörünün önemli kuruluşları ile omuz omuza gerçekleştiriyoruz. Kullandığımız ve gelecekte kullanacağımız teknolojilerdeki ana hedefimiz daha az hata payı ve maksimum verimle üretim süreçlerini gerçekleştirmeyi arzu ediyoruz.’