Son dakika gelen bilgilere göre marketlerde art arda gelen zamlardan sonra stok sorunu ortaya çıktı. Çıkan stok sorununu çözmek isteyen marketler un yağ ve şekerlere kota sınırı koyarken bu kota sınırından Türk kahvesi de etkilendi.
Son günlerde doların artması ile ortaya çıkan üretim krizi, Bazı marketlerde yağ, şeker ve un reyonlarının önünde, ürünlerin satışlarının sadece 1 adetle sınırlandırmasına yol açtı.
STOKÇULUĞUN ÖNÜNE GEÇMEK İÇİN KOTA KULLANILIYOR
Özellikle son günlerde artan şeker ve ayçiçek yağlarının fiyatları vatandaşı zor durumda bırakırken, marketlerde stokçuluğun önüne gelmek için bir dizi önlem alındı. Yapılan önlemlerde belirtilen yazılarda şu ifadelere yer verildi; "Stokçuluğun önüne geçilmesi"
TÜKETİCİ KONFEDERASYONU DURUMA TEPKİLİ
Üreticilerin gelen zamlar nedeni ile ürünleri piyasaya sunmayıp fiyatların yükselmesini beklediklerini belirten Tüketici Konfederasyonu Başkanı Aydın Ağaoğlu yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi; "Şeker fiyatına zam geldi. Buna rağmen bir takım aracılar ellerindeki şekerleri piyasaya kısıtlı sürmek suretiyle fiyat artışına yol açmak istiyorlar. TÜRKŞEKER fabrikaları yüzde 25 zam yaptı ama bu demek ki yeterli gelmedi, aracılara ve özel şirketlere."
MARKETLER STOKÇULUK KONUSUNDA MASUM
Marketlerin kota konusunda suçsuz olduklarını sorunun üreticilerde olduğunu vurgulayan Ağaoğlu yaptığı açıklamaları şu sözlerle noktaladı; "Marketler aslında iyi niyetli davranıyorlar. Bir kişinin gelip 5 – 10 kilo şeker almasındansa pek çok kişinin birer kilo almasını sağlıyor. Tüketicilere tavsiyemiz, mümkün olduğu kadar asgari miktarda ürün alarak talebi kıssınlar. 5 kilo alan bir kilo almayı denesin. Böylece talep azalınca fiyatın da yerine oturması sağlanacaktır. Yaklaşık 10 gündür tüketiciler şeker bulmakta zorlanıyorlar."
TİCARET BAKANLIĞI DURUMU TAKİP EDİYOR
Ticaret Bakanlığı geçtiğimiz günlerde yaptığı yazılı açıklamada stokçuluk yapanların en ağır şekilde cezalandırılacağının altını çizerek şu ifadelere yer vermişti; "Bugüne kadar vatandaşlarımızı fahiş fiyat artışlarına karşı korumak amacıyla Reklam Kurulu eliyle yürüttüğümüz mücadelemize yeni dönemde, çok daha etkin bir şekilde ve kapsamı da genişleterek, oluşturduğumuz Haksız Fiyat Değerlendirme Kurulu ile devam edeceğiz. Özellikle böyle hassas dönemlerde ortaya çıkan fırsatçılara geçit vermeyeceğiz. Üretici, tedarikçi ve perakende işletmeler, bundan böyle, girdi maliyetlerindeki artış gibi haklı bir sebebe dayanmadan fahiş fiyat artışı yapamayacak. Ayrıca serbest ticareti ve piyasa dengesini bozan veya tüketicilerin mallara ulaşmasını engelleyen faaliyetlerde bulunamayacak. Haksız Fiyat Değerlendirme Kurulu fahiş fiyat artışı ve stokçuluk uygulamalarına yönelik incelemelerde bulunup, gerektiğinde idari para cezası uygulayacak. Kurul, 500 bin liraya varan idari para cezası uygulayabilecek."