İçişleri Bakanlığı, geçen sene faaliyete geçirdiği ‘acil çağrılarda tek numara’ projesinin kapsamını genişletti. İlk olarak geçtiğimiz sene uygulanmaya başlayan ve 53 ilde hayata geçirilen 112 Acil Çağrı Merkezleri projesi tüm illerde aktif edildi. >İçişleri Bakanlığı yaptığı açıklamada, 53 ilde hayata geçirilen 112 Acil Çağrı Merkezleri projesi tüm illerde aktif edilmiştir ifadelerini kullandı.
Avrupa ülkelerinde ve ABD’de uzun zamandır uygulanan ‘acil çağrılarda tek numara’ projesi, ülkemizde bir süredir pilot uygulama ile test ediliyordu. İlk 53 ilde faaliyete alınan ve test edilen 112 Acil Çağrı Merkezleri projesi artık tüm illerde yürürlükte. İçişleri Bakanlığı’nın resmi web sitesinde yaptığı açıklamaya göre son 3 ayda 31.964.196 çağrı karşılandı. Yapılan açıklamanın devamında, acil durumlarda 110 Yangın İhbar, 112 Sıhhi İmdat, 155 Polis İmdat, 156 Jandarma İmdat, 122 Alo AFAD, 177 Orman Yangın İhbar ve 158 Sahil Güvenlik numaralarının aranması yerine bu numaraları tek çatı altında 112’de birleştirdiğini açıkladı. Geçtiğimiz yıl 53 ilde faaliyete geçirilen 112 Acil Çağrı Merkezleri, 2021 Haziran ayı itibarıyla 81 ilde yaygınlaştırıldı. Vatandaşların acil durumlarında aradıkları 112 Çağrı merkezlerine gelen aramaların yarısından fazlasını aslısız çağrılar oluşturdu. 2020 yılında 88.341.131 çağrı alınırken, bu çağrıların 59.720.69’unun asılsız olduğu ortaya çıktı.
112 ENGELSİZ ACİL ÇAĞRI HİZMETİ VERİLECEK
Ayrıca 112 Acil Çağrı Merkezlerinde 11.478 personel ile 7/24 saat esasına göre hizmet veren, Türkçe dışında dört yabancı dil hizmeti mevcut. Konuşma dilleri haricinde işitme engelli vatandaşlara işaret dilinde 112 Engelsiz uygulamasıyla acil çağrı hizmeti veriliyor.