Enflasyonda yaşanan yükseliş ve artan maliyetler sebebiyle restoranlardan yeni bir hamle daha geldi. Fiyatların artışından dolayı müşteri kaybı yaşamak istemeyen işletmeler, ‘eko ürün’ sistemini uygulamaya aldı.
‘Eko ürün’ menülere eklendi
NTV’de yer verilen habere göre; >Porsiyonlarda yapılan gramaj düşüşü ve buna bağlı olarak azalan fiyatlar, restoran menülerine "eko" adıyla giren yeni ürünleri beraberinde getirdi.
Örneğin, bir restorandaki patlıcan kebabının bir porsiyonu için kullanılan iki şiş, tek şişe düşürüldü. Bu değişiklik sayesinde fiyatlar yarı yarıya azaldı.
Restoran işletmecisi, konuyla ilgili olarak, "Ekonomik ürün dediğimizde küçük fiyat, küçük şiş, küçük doyum anlamına geliyor. Keşke böyle bir durum olmasa da herkes doyabilse." şeklinde ifade kullandı.
Yemeklerin isimleri değişti
Restoranlar, paket siparişi hizmetinde yeni bir tarife uygulamaya koydu.
Bazı restoran işletmecileri, "Yarım porsiyon" uygulaması verirken karşılaştıkları zorlukları paylaştı. Bir işletmeci, "Yarım porsiyon olarak sunduğumuzda 3'te 2 ücret almak zorunda kalıyoruz. Bu durumun sebebi, yanında sunduğumuz ikramlar ve paketleme maliyetlerimizden kaynaklanıyor." şeklinde açıklamada bulundu.
Ankara Ticaret Odası (ATO) Kafe, Restoran ve Lokanta Komite Başkanı Abdurrahman Işıksever, restoranların bazı ürünlerde gramajı düşürerek fiyatı azalttığını belirtti. Işıksever, restoranların, "eko beyti", "eko iskender" gibi isimlerle ürünlerini pazarlamaya devam ettiğini söyledi.
Aynı zamanda, artan et fiyatlarına da değinen Işıksever, "Ana temel ürünümüz et. Et fiyatları arttıkça doğal olarak fiyatlar da yükseliyor. Bu durum, Ramazan menülerine ve diğer ürünlere de yansıyacak. Et fiyatlarının bir an önce kontrol altına alınması gerekiyor." ifadelerini kullandı.