Fransız otomotiv firması Renault, elektrikli otomobil girişimini sekiz sene önce Bursa'da başlatmıştı. 2010 sonundan itibaren Oyak Renault Bursa fabrikalarında imal edilen Fluence, Fransız firmanın dünya pazarlarına sattığı ilk elektrikli otomobil oldu. Fakat elektrikli Fluence modeli beklenen ilgiyi görmeyince imalatına son verildi.
493 MİLYON TL YATIRIM
Bursa, Renault'nun yüksek teknoloji modellerini üretmek için seçtiği fabrika olmayı sürdürüyor.
Renault şimdi de Bursa'yı hibrit üssü yapmaya çalışıyor. Elektrikli otomobilde güçü olan Fransız firması, ilk hibrit motorunu Bursa Oyak Renault fabrikalarında imal edecek.
Hibrit motorun beşinci nesil Clio'da kullanılması öngörülüyor. Oyak Renault, hibrit motor için Proje Bazlı Teşvik Sistemi kapsamında 493 milyon TL teşvik aldı. Proje, 110 doğrudan 440 dolaylı işgücü meydana getirecek. Hibrit yatırımını duyuran Oyak Renault, bundan önce 33 milyon euroluk bir yatırım daha yapmıştı. Yeni pres hattını geçen ay devreye sokan Oyak Renault, büyük sac parçalarının üretimini ikiye katına çıkardı. Bursa, seneik 360 bin otomobil ve 750 bin motor üretim gücü ile Fransız fimanın dünyadaki 38 fabrikası arasında en büyük hacme sahip tesislerinden biri. Oyak Renault, Clio IV, Clio Sport Tourer ve Yeni Megane Sedan modellerinin yanında motor ve mekanik aksamlarını da imal ediyor. Oyak Renault 2017'de 599 bin 335 adet motor, 271 bin 174 vites kutusu, 383 bin 577 adet şasi takımı imal etti. Ayrıca Türkiye'nin 2017'de ihraç ettiği 921 bin adet otomobilin 287 bin 915 adedi Oyak Renault tarafından imal edildi. Oyak Renault, 70'e yakın ülkeye yaptığı ihracatla, Türkiye'nin toplam araç ihracatının yüzde 31'ini yaptı.
Son Dakika Ekonomi Haberleri için aşağı kaydırın.