Milli Eğitim Bakanlığı yeni müfredatı açıklayacak: Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli nedir, ne zaman açıklanacak?
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), yeni eğitim öğretim yılından itibaren geçerli olmak üzere yeni müfredatı açıklamaya hazırlanıyor. Bakan Yusuf Tekin yeni müfredat için tarih verirken müfredatın detayları merak ediliyor. Peki Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli nedir, ne zaman açıklanacak? Detaylar haberimizde…
Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, ‘Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ adındaki yeni eğitim müfredatının detaylarını önümüzdeki günlerde açıklayacaklarını bildirdi. Milli Eğitim Bakanlığı’nın (MEB) açıklayacağı Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin ne zaman açıklanacağı ve müfredatın nasıl olacağı sorularını öğrenmek üzere arama motorlarına yöneldi. Peki Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli nedir, ne zaman açıklanacak?
MEB yeni müfredat ne zaman açıklanacak?
Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, “Yeni müfredat çalışmayı bugün (26 Nisan) öğleden sonra kamuoyuyla paylaşacağız. 'https://gorusoneri.meb.gov.tr' adresinden görüş ve öneriler sunulabilir." ifadelerini kullandı.
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli nedir?
Yeni müfredat, eylül ayından itibaren okul öncesi, ilkokul 1, ortaokul 5 ve lise 9. sınıflardan başlayarak kademeli olarak uygulanacak. Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin ile görüşen Sosyal Medya ve Dijital Güvenlik Eğitim Araştırma Merkezi (SODİMER) Başkanı Prof. Dr. Levent Eraslan, daha önce yaptığı açıklamada yeni müfredatın içeriği hakkında şunları söyledi:
''Milli ve manevi değerleri günlük yaşam ve hikâyelerle somutlaştırma, görsellerle zenginleştirme ve oyun uygulamalarıyla kazandırmayı hedefleyen yeni müfredat, eleştirel ve yansıtıcı düşünme ortamlarında öğrencilerin aktif rol almasını teşvik ediyor. Ayrıca sosyal sorumluluk ve toplum hizmeti çalışmalarına katılımı öğrencilerden bekliyor. Öğrencinin bilgiyi keşfettiği, günlük hayatla ilişkilendirdiği ve etkinliklerle yaparak öğrendiği bir yaklaşımı benimseyen yeni müfredat, farklı alan becerilerini de içeriyor. Öğrencinin temelde olduğu ve öğretmenin yol gösterici olduğu bir program tasarlanmış.
Öğrencilerin derslere aktif katılımları sağlanacak
Derslere, konu anlatımıyla değil, hikâyeler, oyunlar ve günlük yaşam örnekleriyle başlanarak öğrencilerin aktif katılımı sağlanıyor. Sadece akademik başarı değil, öğrencinin mutluluğu, derse katılımı, merak duygusunun artması da hedefleniyor. Müfredatta, akran öğrenimine ve seviyesi yüksek olan öğrencilere yönelik alternatif destek programlarına da yer verilmiş. Materyal, araç gereç ve teknoloji kullanımına önem verilirken, test mantığından uzaklaşarak açık uçlu, yorum odaklı çalışmalar ağırlık kazanmış. Yeni müfredatta öğrencilere yüklenen roller arasında farklı bakış açılarıyla düşünme ve tartışma, düşüncelerini açıkça ifade etme ve farklı görüşlere saygı duyma gibi önemli görevler de bulunuyor.''