07.02.2024-17:24 (Son Güncelleme:07.02.2024-17:28)

Meta artık yapay zeka tarafından üretilen görselleri etiketlemeye izin verecek!

Sosyal Medya şirketi Meta’dan önemli açıklama geldi buna göre, önümüzdeki aylarda Facebook ve Instagram'da yapay zeka tarafından üretilen görselleri etiketlemeye başlayacağını duyurdu.

Meta paylaştığı bir blog gönderisi üzerinde yaptığı bilgilendirme ile önümüzdeki aylarda bunların hangi aylar olduğu tam olarak belirtilmese de Facebook ve Instagram'da yapay zeka tarafından üretilen görselleri etiketlemeye başlayacağını açıkladı. Meta, yapay zeka içeriğin tespit edilmesi için endüstri partnerleriyle çalışarak ortak tespit standartları geliştirmeye odaklanıyor.

Meta diğer şirketler tarafından üretilen görsellere de yer verecek!


Meta, Meta AI özellikleri kullanılarak oluşturulmuş görseller için Facebook, Instagram, Threads ve WhatsApp'ta “Imagined with AI” etiketlerini kullanıyor. Ancak şirket, başka şirketler tarafından üretilen içerikleri de etiketleme yoluna girdi. Böylece Adobe, Google, Microsoft, Midjourney, OpenAI ve Shutterstock tarafından üretilen görseller de etiketlenebilecek.

Meta görsellerde farklı bir politika izleyecek!

Platformlar, kullanıcıların içeriğin yapay zeka tarafından üretilip üretilmediğini işaretlemelerine olanak tanıyan bir özelliğe de sahip olacak. Meta Küresel İlişkiler Başkanı Nick Clegg'in blog da yer verdiği bilgilere göre; şirket kullanıcıların içeriğin yapay zeka tarafından üretildiğini gösteren filigran ve meta veri gibi görünmez işaretleri kaldırmasını önlemeye çalışıyor. Şirketin aldığı önlemlerin ABD'deki başkanlık seçimleriyle ilgili olduğu düşünülebilir. Geçtiğimiz Pazartesi günü Meta Gözetim Kurulu, ABD Başkanı Joe Biden'ın değiştirilmiş bir videosunun Facebook'ta kalmasına izin veren bir kararı onayladı. Kurul, bu kararla birlikte şirketin manipüle edilmiş medya konusundaki tutarsız politikasını yeniden gözden geçirmesini talep etti. Bu arada Meta Gözetim Kurulu'nun Meta tarafından finanse edilse de bağımsız olarak çalıştığını hatırlatmak gerekir.


Meta 2024’te farklı bir yol izleyecek!

Meta, daha önce 2024 küresel seçimleri boyunca yapay zeka tarafından üretilen içeriği nasıl denetlemeyi planladığını ana hatlarıyla açıklamıştı. Kasım ayında seçimlerde devreye aldığı geçmiş uygulamaları sürdüreceğini belirten şirket, bununla beraber yapay zeka tarafından üretilen siyasi reklamları etiketlemeye başlayacağını ifade etti. Aynı şekilde Meta, Kasım ayında reklam verenlerin Instagram ve Facebook'ta siyasi reklamlar oluşturmak için üretimsel yapay zeka yazılımını kullanmasını da yasakladı. Şirketin bu attığı bu adımların seçim dönemleri boyunca dezenformasyonu engellemekte yeterli olup olmayacağını hep birlikte göreceğiz.

Haber365
bilgi@haber365.com.tr