02.11.2023-12:18 (Son Güncelleme:02.11.2023-12:18)

MERNİS adresi nedir, nasıl değiştirilir? Boş konut adres bildirimi nereden ve nasıl yapılır?

Vatandaşların resmi ikametgah adresini ifade eden MERNİS adresinin nasıl değiştirildiği merak ediliyor. Peki MERNİS adresi nedir, nasıl değiştirilir? Boş konut adres bildirimi nereden ve nasıl yapılır? İşte konu hakkında merak edilenler…

Uzun adıyla Merkezi Nüfus İdaresi Sistemi olan MERNİS sayesinde vatandaşlar nüfus kayıtları, kimlik bilgileri, ikamet adresleri ve diğer işlemleri elektronik ortamda gerçekleştirebiliyor. Ancak pek çok kişi bu işlemlerin nasıl yapıldığını tam olarak bilmediğinden arama motorlarında MERNİS adresi Nedir, nasıl değiştirilir? Boş konut adres bildirimi nereden ve nasıl yapılır? gibi sorular sıklıkla araştırılıyor.

MERNİS nedir?

Nüfus kayıtları, kimlik bilgileri, ikamet adresleri ve diğer işlemlerin kağıt ortamı yerine elektronik ortamda gerçekleştirilebildiği sistemdir. Tüm verilerin merkezi bir yapıda tutulmasını sağlayan MERNİS sistemi, bilişim teknolojileri ve ortak veritabanı işlemciliği açısından Türkiye Cumhuriyeti'nin en önemli ve temel projesidir.


MERNİS adresi nasıl değiştirilir?

MERNİS adresi, vatandaşların resmi ikametgah adresini ifade eder. Bu adres, nüfus cüzdanlarında yer alır ve MERNİS sisteminde kayıtlıdır.

E-devlet üzerinden online olarak "Adres Değişikliği Bildirimi" hizmeti kullanılabilir. Bu hizmet için e-devlet şifresi, mobil imza veya elektronik imza gereklidir. Bildirim, 20 gün içinde yapılmalıdır.

İlçe nüfus müdürlüklerine giderek "Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemi (ADNKS)" işlemi ile adres değişikliği bildirimi yapılabilir. Bu yöntemde, taşındığınız adreste oturan bir kişinin yanınızda olması ve size ait bir kimlik belgesinin bulunması gerekmektedir. Bildirim, 10 gün içinde yapılmalıdır.

Boş konut adres bildirimi nereden ve nasıl yapılır?

Merkezi Nüfus İdaresi Sisteminde (MERNİS) yapılan incelemede, işlem anında, bildirime konu olan adreste kayıtlı kişi bulunmadığı tespit edilirse, o adres ‘‘boş adres’’ olarak tanımlanmaktadır. Boş adrese adres bildiriminde herhangi bir belge talep edilmez ve ilgilinin bildirimi yeterlidir. Genel kural budur.

Ancak, sık karşılaşılan bir durum olmamakla beraber, bildirime konu adresin sistemde “inşaat” olarak tanımlı olması gibi, adresteki konuta/binaya ilişkin özel durumlar söz konusu ise nüfus müdürlükleri bilgi ve belge isteyebilirler. İşlemlerin sağlıklı ve güvenli şekilde yapılabilmesi için gerekmediği sürece kırtasiyeciliğe girmemeye özen gösteriyoruz.

e-Devlet Kapısından, “Adres Değişikliği Bildirimi (Boş Konuta)” hizmetini kullanarak elektronik imza, mobil imza veya SMS ile doğrulama yöntemlerinden biriyle işleminizi yapabilirsiniz.

Nüfus personeli tarafından özellikle incelenmesi ve değerlendirilmesi gereken durumlar varsa, mağduriyet yaşanmaması bakımından e-Devlet sizi ilçe nüfus müdürlüğüne yönlendirecektir.

Haber365
bilgi@haber365.com.tr