Adana'nın Tufanbeyli ilçesinde yaşayan Sabahat Kınık, evine bağlatmış olduğu interneti yaşamış olduğu altyapı sorunu sebebi ile kullanamadığı sebebi ile açtığı fatura iptali davasında tüketici mahkemesi tarafından haklı bulundu.
HİZMET YOK FATURA İPTAL
Sabahat Kınık, Tufanbeyli'de yaşadığı evine 2018 yılında bir internet sağlayıcısı tarafından bağlantı yaptırıp sözleşme imzaladı. Yaklaşık 2 sene boyunca altyapı sorunu yaşadığı gerekçesi ile interneti kullanamadığını belirten Sabahat Kınık, kendisine her ay düzenli olarak gelen faturayı müşteri hizmetleri aracılığı ile iptal ettirdi. İnternet sağlayıcısı firma, Sabahat Kınık'a son 3 ay için ise "altyapı sorununun giderildiği" sebebi ile 198 lira fatura çıkardı. Sabahat Kınık, bu süreçte de ev internetini kullanamadığını ve altyapı sorununun sürdüğünü bildirerek, faturanın iptal edilmesini talep etti. Müşteri hizmetlerinden sonuç alamayan Sabahat Kınık, konuyu yargıya taşıma kararı aldı. Adana 2. Tüketici Mahkemesine fatura iptali istemi ile başvuran Sabahat Kınık, yargılama sonucunda haklı bulundu. Mahkeme, altyapı sorunu sebebi ile kadının son 3 ayda da hizmet alamaması gerekçesi ile faturanın iptaline hükmetti.
HAKKIMI ARADIM VE KAZANDIM
Sabahat Kınık, mahkemenin vermiş olduğu kararın ardından memnuniyet duyduğunu ve adaletin yerini bulduğunu ifade etti. Başlattığı hukuk mücadelesinde neticeye ulaştığını bildiren Sabahat Kınık, şunları söyledi: ‘Evim için internet başvurusunda bulundum. Geldiler internetimi bağladılar fakat sadece 10 gün internet kullanabildim. 10 gün sonra altyapı arızası nedeniyle internetim çalışmadı. 2 yıl boyunca hiçbir şekilde hizmet alamadım’ dedi. ‘Her ay bu arıza nedeniyle başvuru yaptım. Arızayla gelip ilgilenen olmadı. Buna rağmen benim faturalarımı iptal etmediler ve ben de bunun için yasal yollara başvurdum, hakkımı aradım ve davamı kazandım’dedi.