10.11.2021-17:00 (Son Güncelleme:10.11.2021-19:41)

Mahkeme Boş Uçağa Yolcuları Almayan Acentaya 32 Bin Lira Ceza Kesti!

İzmir'de meydana gelen olayda, bir grup arkadaşın biletlerini başkasına satan acentaya 32 bin liralık ceza kesildi.

İzmir'de yaşanan olayda, 4 kişinin İtalya tatili dönüşü uçaktaki koltuklarının başka kişilere satılması üzerine mağdur olan kişilerin seyahat acentasına açtığı dava sonuçlandı. Mahkeme vatandaşları haklı bularak 4 kişiye toplam 32 bin 672 lira maddi ve manevi tazminat cezası ödenmesi yönünde karar verdi.

BİLETİNİZ OLABİLİR ANCAK UÇAĞA BİNEMEZSİNİZ

2018 yılının Temmuz ayında yaşanan olayda, İzmir'de yaşayan avukat Selim Balku arkadaşları ile Milano'ya tatile gitti. 3 günlük eğlenceli bir tatilin ardından Türkiye'ye dönmek isteyen ve biletlerini İtalya'ya gitmeden gidiş-dönüş şeklinde alan grup, havalimanına geldiklerinde hayatlarının şokunu yaşadılar. Havalimanında biletlerini gösteren ancak uçağa alınmayan arkadaş grubu seyahat acentası ile iletişime geçti. Acenta arkadaş grubuna şu sözleri söyledi; "Biletiniz var ancak bilmediğimiz bir sebepten dolayı uçakta yeriniz görünmüyor"

SEYAHAT ACENTASINDAN 4 YENİ BİLET İSTEDİLER

Uçağa alınmayan Selim Balku ve arkadaşları, aynı uçaktan 4 kişiler yer almak istedi. Uçağın dolu olması üzerine talepleri reddedilen arkadaş grubu, İtalya'da mecburi olarak 2 gün daha kaldı. 2 günde 8 bin lira para harcayan Selim Balku ve arkadaşları daha sonra Türkiye'ye döndü.

BİLİRKİŞİ DAVACILARA PARA ÖDENMESİ GEREKTİĞİ YÖNÜNDE GÖRÜŞ BİLDİRDİ

Mahkemeye gelen bilirkişi raporunda, Selim Balku ve arkadaşlarının tazminat hakkı, otel konaklaması ve dönüş bileti ücretlerinin ödenmesi konusunda fikir belirtildi. Mahkeme, kararında bilirkişi raporuna itibar ederek havayolu sisteminde rezervasyonun görünmemesinin acentenin hatalı işleminden kaynaklandığı, hatanın telafi edilmesi için girişimlerde bulunulmadığına dikkat çekti.

MAHKEME AÇIKLAMASI

İzmir 6. Tüketici Mahkemesi konu ile ilgili verdiği kararda şu ifadelere yer verdi; "davacıların dinlenme, gezi amacı ile gittikleri yabancı ülkeden firmanın kusuru nedeni ile geç dönmek zorunda kaldıkları, gerek çocuklarından uzak kaldıkları gerek mesleki olarak yapmaları gereken işlemler kapsamında müvekkillerine karşı zor durumda kaldıkları" sebeplerinden ötürü davacılara 4 bin 168 lira faiziyle ödeme yapılmasına karar verildi.

TÜKETİCİ HAKLARININ KORUNMASI

Teknolojik gelişmelerle beraber, toplu üretimlerin sonucunda insan sağlığına zararı olabilecek oldukça yoğun hizmet ve mal üretimi piyasaya sunulmaktadır. Tüm dünya insanlarının, siyasi görüş, ırk, dil ya da renk kaygısı gözetmeksizin; tüm bu unsurlardan bağımsız bir biçimde taşımış oldukları evrensel kimlikleri bulunur. Paylaşmış oldukları bu ortak yazgıları da tüketici olmalarıdır. Bu geniş kitlerinin korunmuş olması da müthiş bir önem taşımaktadır.

TÜKETİCİ HAKLARI NELERDİR?

1.Temel İhtiyaçların Karşılanması Hakkı: Isınma, barınma, haberleşme, kullanacak ve içecek su bulma ve ulaşım; tüketicinin en temel ihtiyaçlarıdır. Tüm tüketiciler, temek ihtiyaçlarının karşılanması için talepte bulunabilirler.

2.Sağlık ve Güvenlik Hakkı: Satışa sunulmuş olan her türlü hizmet ve malın; insan sağlığı ve yaşamı bakımından kullanan kişiye zarar vermemesi gerekmektedir.

3.Bilgi Edinme Hakkı: Tüketicilerin; bir hizmeti ya da malı satın alırken doğru kararlar verebilmesi için, tüketiciye sunulan bilgilerin zarardan, yanıltıcı etiket, reklam ve ambalajdan korunma durumudur.

4.Eğitilme Hakkı: Tüketicilerin çıkar ve haklarını koruyabilmesi için; tüketici bilincine sahip olmaları ve bu bilince sahip olmak için de, eğitim kurumlarında eğitilmeleri gerekmektedir.

5.Zararlarının Giderilmesi Hakkı: Satın alınan hizmet ya da mal nedeniyle tüketicinin uğradı zararın giderilmesi; o hizmet ya da malın yeniden tüketiciye ulaşımının sağlanmasıdır.

Haber365
bilgi@haber365.com.tr