Maaş bordrosu, işveren tarafından çalışana verilen bütün ödemeyi kapsamaktadır. Vergiler, maaş ve kesintilerin tamamı maaş bordrosu içerisinde yer alır. Peki maaş bordrosu nasıl alınır? Maaş bordrosu nereden alınır? E-Bordro nereden alınır? İşte merak edilen bu soruların cevapları...
Maaş bordrosunda çalışanın T.C kimlik numarası, adı, soyadı, SGK sicil numarası, vergi numarası ve imzası bulunmaktadır. Bunun yanı sıra alınan net ve brüt maaş, sigorta prim ödemesi ve maaştaki kesintiler gibi bilgilerde yer alır. Maaşların yatacağı dönemde ise sıklıkla aranan terimlerin başında gelmektedir.
E-BORDRO NASIL SORGULANIR?
E-Bordro, e-devlet üzerinden alınmaktadır. E-devlete giriş yaptıktan sonra e-hizmetler sekmesinde bulunan Maliye Bakanlığı başlığına tıklayarak e- Bordro hizmet dokümanına ulaşabilirsiniz. Bunun yanı sıra istendiği takdirde sayfadaki doküman 'Yazdır' butonuna tıklanarak yazdırılabilir.
Özel sektör çalışanları ise çalıştıkları kurumun insan kaynakları departmanına başvurarak maaş bordrosuna ulaşabilir. Memur olan çalışanlar ise bordro sorgulamalarını e-devlet sistemi üzerinden yapabilir.
E-bordro hizmeti yalnızca devlet kurumlarından çalışan memurlar için geçerlidir. Özel sektör çalışanları ile 4C ya da farklı biçimde sözleşmeli olan çalışanlar bu hizmetten yararlanamaz.