Özelleştirme İdaresi Başkanlığı tarafından 2013 yılında Fenerbahçe-Kalamış Yat Limanı’nın özelleştirilmesi planı onaylanmıştı.
2014 yılında da ilk ihale yapıldı ve Koç Grubu 664 milyon dolar teklifle bu projeye talip oldu.
Bunun üzerine Kadıköy Belediyesi eski Başkanı Aykurt Nuhoğlu, sivil toplum kuruluşları ile bu projeye itiraz etti.
2017 yılında 'revizyon planı' adı altında yeniden gündeme getirilen bu projenin, ÇED raporu olmadığı ama buna rağmen iptal edilmesi yönündeki talebin reddedilmesi üzerine 32 vatandaş kararı AYM'ye taşıdı.
2011 yılından beri bölgenin özelleştirmesine karşı çıkan 32 Kadıköylü vatandaş, bireysel başvuru haklarını kullanarak Anayasa Mahkemesi’nin yolunu tuttu.
Projeye itiraz eden vatandaşlar gerekçe olarak maddeler halinde şu açıklamayı yaptı:
- Kapasiteyi 200 yat artırmak için ve alanı daha fazla yat kullanıcısına açabilmek pahasına 500 bin Kadıköylünün kıyı kullanımı azalacak. Kıyı alanını yapılaşmaya açılacak.
- Mevcut yat limanı alanının, yapılan imar planı ve dalga kıranlarla daha da büyütülecek, dolgu alanına yeraltı otopark alanları ile birlikte yaklaşık 40 bin metrekare inşaat alanı eklenecek.
- Getirilen bu inşaat yoğunluğu, nüfusun da taşıtın da artmasına neden olacak. Hem kıyı siluetini olumsuz etkileyecek, hem ekolojik dengeyi bozacak, hem de yelken sporunun yoğun olarak yapıldığı alanın küçülmesine ve hava koridorunun kesilmesine neden olacak.