Türkiye’nin en yüksek barajı olacak Yusufeli Barajı bitmek üzere. Baraj, aralık ayının ardından su tutmaya başlayacak.
Türkiye, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan öncülüğünde mega projeleri ile gözleri üstünde tutuyor. Baraj ve inşa edilen yollar ülkenin çehresini farklılaştırırken, binlerce işçi için gelir yolu oluyor. Yapılan mega projelerden birisi Yusufeli Barajı oldu. Toplamda 410 kilometrelik uzunluğa sahip, Kuzeydoğu Anadolu bölgesinin en büyük nehirlerinden olan Çoruh Nehri üzerinde, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından, telekonferansla temeli atılan Yusufeli Barajı ve HES Projesi’nde son metreküp beton dökümü yapılacak olan baraj bitmek üzere. Türkiye'nin en büyük barajı olacak olan Yusufeli Barajı, 275 metre gövde yüksekliğe sahip olurken, barajın ne zaman su tutacağı ise belli oldu.
EKONOMİYE KATKISI 1 MİLYAR 250 MİLYON
Dünyada üçüncü Türkiye’de ise birinci olan Yusufeli Barajı, milli bütçeye senelik 1 milyar 250 milyon lira katkı sağlayacak. Yusufeli Barajı’nda aralık ayında su tutulmaya başlanacak, önümüzdeki seneden itibaren ise elektrik üretimine geçilecek. 100 KATLI BİR GÖKDELEN Kurulu gücü 558 MW olup olan Yusufeli Barajı'nın, yıllık enerji üretimi 1 milyar 900 milyon kWh/yıl olacağı düşünülüyor. Yusufeli Barajı, 275 metre gövde yüksekliğiyle 100 katlı bir gökdelen yüksekliğine erişilecek.
4 MİLYON METREKÜP BETON
Yusufeli Barajı inşasında, 440 metre temel kotundan başlanarak, 710 metre kotuna artan 275 metrelik gövde gerçekleşti. Şantiye sahasında dev iş makineleri için özel sistem kuruldu. Yamaçtan yamaca kurulan kablolu vinç sistemiyle tonluk iş makineleri, havadan taşındı. Yusufeli Barajı için, Artvin'den Edirne'ye 13 metre platform genişliğinde beton yolun veya 120 metrekarelik 60 bin konutun inşa edilebileceği 4 milyon metreküp beton kullanıldı.
8 YILLIK İNŞAAT SÜRESİNİN SONUNA DOĞRU
Yusufeli Barajı'nda Proje Müdürü olan Feridun Ünsal, barajın yıllık bütçeye desteğinden söz ederek '2013 yılında başladığımız bu süreçte 8 yılda imalatlarımızı bitirmiş bulunmaktayız. Allah izin verirse de aralık ayında su tutma işlemlerini gerçekleştirmeyi planlamaktayız. Toplam gövdemizde 4 milyon metreküp beton döktük. Sadece baraj çerisine 22 kilometre tünel açtık. Rölekasyon yollarında 70 kilometre yol yapıldı. Bu 70 kilometrenin 55 kilometresi tünel imalatı olarak gerçekleşti. Bunların hepsi toplamda 8 yıllık bir imalat sürecinde gerçekleşti. Teskin havuzu, su alma giriş yapısı gibi imalatlarımızı tamamlıyoruz. Onların da ağustos ayı sonu gibi tamamlayarak tamamen su tutma işlemlerini bekleyeceğiz. Barajımız yıllık milli bütçeye 220 milyon dolar civarında katkı sağlayacak ’şeklinde konuştu.
"KADIN ÇALIŞAN SAYISI YÜKSEK"
Baraj inşaatında kadın mühendislerin de görev almasından gurur duyduğunu dile getiren Endüstri ve İnşaat Mühendisi Nihan Akkaya da “Şantiyelerde kadın çalışan sayısı az olduğu halde burada kadın çalışan yüzdesi gayet yüksek. 30’a yakın kadın mühendisinin çalıştığı dönemler de oldu. Şu anda 15’e yakın kadın mühendis, burada görev almakta. Her birimde çalışıyoruz. Bundan onur ve gurur duyuyoruz. Çok mutluyuz’ ifadelerini kullandı.