İnsanı Metroya Bindiğine Bineceğine Pişman Eden 15 Fotoğraf
İlginç fotoğraflar, ilginç insanlar, enteresan insanlar, garip insanlar, metro insanları fotoğrafları galerimizde.
Metronun ilginç insanları
Metroda çok sık karşılaşamayacağımız birbirinden ilginç insan görüntüleri...
Onlar karşımıza çıkan metronun en ilginç insanları. bazen kıyafetleri bazen de davranışlarıyla herkesin dikkatini çeken bu insanlar, yolcular tarafından işte böyle görüntülendi.
Metro nedir?
Metro bir toplu taşıma aracıdır. tren gibi raylar üzerinde hareket eder ancak farkı yer altında olmasıdır. metro kullanmadaki amaç meydana gelen trafik yoğunluğunu azaltmaktır. bu amaçla bir çok büyük şehirde kullanım amacı budur. ülkemizde de büyük şehirlerde kullanılmaktadır. önceleri trafik sorununa çözüm için geliştirilen metrolar günümüzde uçaklarla yarışacak hız ve konfora sahip hale gelmişlerdir.
Hızlı taşımacılık için kullanılan şehir içi raylı sistem ve bu sistemde çalışan trendir. metro hatları diğer demir yolları gibi zeminde yer alırlar. fakat demir yollarından farklı olarak yer altından ilerlerler.
Metronun tarihi
Büyük şehirlerdeki yoğun trafik sıkışıklığı bakımından kolaylık sağlamak amacıyla yer altında çalışan elektrikli trenler “metro” diye isimlendirilir. kolayca anlaşılacağı gibi, metroların çalışmasında esas yeryüzündeki trafik yoğunluğunu azaltmak,bunun bir bölümünü yer altına çekmektir.
İşte metronun en ilginç insanları...
New york, londra, paris, moskova gibi büyük ve kalabalık şehirlerdeki metrolar, yer altında kesişen tüneller,geçitler,paralel çalışan hatlarla gerçekten akıl almayacak kadar karmaşık, fakat o ölçüde de düzenli bir örgü halindedir.
Metronun tarihi boyunca geri gidecek olursak, bu tür ilk yeraltı treninin 1863 yılında londra’da çalışmaya başladığını öğreniriz. ancak o tarihte çalışan metronun tam anlamıyla ilkel olduğunu özellikle belirtelim. londra’da 1863 yılında çalışan metro, buharlı makinesi dolayısıyla dumanın kolay çıkacağı menfezler bulunması için yeryüzüne yakın bir derinlikte işliyordu.
1890 yılında bunların yerine elektrikli trenlerin kullanılmasına başlandı. elektrikli trenler, yapıların temelleri, gaz ve elektrik ana borularıyla sakıncalı bir ilişkiye meydan kalmamasını sağlayacak kadar derinde çalışmaktaydı. o zamandan bugüne londra metrosu büyük ölçüde gelişmiş, teknolojinin ve son buluşların uygulandığı bir metro örgüsü olmuştur.
Dünyanın en büyük yeraltı trafik örgüsü olan new york metrosu ilk kez 1904 yılında açılmıştı. elektrikli yeraltı trenleri, çağdaş uygarlık düzeyinde ve bugünkü büyük şehirlerin ağır, yoğun trafik yükü açısından, en güvenilir, en hızlı ulaşım sistemidir.
Büyük metro örgülerine sahip şehirlerde, metro istasyonlarına iniş ve çıkış “hareket eden” merdivenlerledir. otomatik çalışan, kendiliğinden hareketli merdivenler, yolcuların metro istasyonlarındaki platformalara inmelerini sağlar. boşalan metrolardan yolcuları yeryüzüne çıkarır.
Metro sistemlerinde bütün trafik kontrolleri otomatiktir. metro arabalarının (vagonların) kapıları,trenler istasyonlara ulaştıkları zaman basınçlı havayla otomatik olarak, kendiliğinden açılıp kapanır. her şey tıkır tıkır, hiç aksamaksızın çalışan bir saat düzeneğidir. her hat,belirli bir zamanda ancak bir tren tarafından kullanılabilecek bir düzenle belirtilmiştir.
İstanbul’da “tünel” adıyla bilinen metro 17 ocak 1875 tarihinde törenle işletme açılmıştır. bu metro 626 metre mesafeli iki istasyon arasında çalışır. karaköy’den binenleri tünel’in üst başına çıkarır.beyoğlu tarafından gelenlerde aynı yoldan karaköy’e inerler.
Hızlı taşımacılık için kullanılan şehir içi raylı sistem ve bu sistemde çalışan tren. metro hatları diğer demir yolları gibi zeminde yer alırlar. fakat demir yollarından farklı olarak yer altından ilerlerler.
Havadan tek ray üzerinde giden trenin patenti, 1821’de alındı, 1824’te de gerçekleştirildi.1801’den bu yana işlemekte olan alman schwebahn’ın kelime anlamı, “süspansiyonlu demir yolu”dur. alwek tipi adını alan sistem de tek raylı olup, vagonlar beton bir kirişin üzerinde gider.
Yine tek raylı bir sistem olan safage, 1956’da teksas’ta denendi. vagonlar, dizel motoruyla yürütülen, lastik tekerlekli, inip kalkabilen arabalar aracılığı ile asılıyorlardı.