İkametgah belgesi nasıl alınır? 5 kolay adımla ikametgah belgesi çıkarma işlemi
Zaman zaman başvuruda bulunduğumuz yerlerden ikametgah belgesi istenmektedir. Oturduğumuz yeri gösteren bu belgeyi bulunduğumuz yerdeki muhtarlıktan alabildiğimiz gibi E- devlet üzerinden de alabilmekteyiz. Teknolojinin bize sunduğu bu imkandan yararlanarak kolay bir şekilde ikametgah belgemizi alabilmekteyiz. Peki, İkametgah belgesi nasıl alınır? İşte E- Devlet’ten ikametgah belgesi alma yöntemi…
Bazı kurum ve kuruluşlar oturduğumuz yeri gösteren belge olan ikametgah belgesini istemektedir. Almak isteyen kişiler bu belgeye çok kolay bir şekilde ulaşabilir. Mahalle muhtarlığınızdan alabileceğiniz gibi bu belgeye evinizden de çok basit bir şekilde ulaşabilirsiniz. E- Devlet hizmetleri her geçen gün kolaylık sağlarken ikametgah belgesini de alabilmemizi sağlamaktadır. Zamandan ve mekandan tasarruf sağlamamızı sağlayan bu yöntem ile bilgisayar ortamından basit bir şekilde alabilirsiniz. Peki, İkametgah belgesi nasıl alınır? İşte E- Devlet’ten ikametgah belgesi alma yöntemi…
İkametgâh belgesi nedir?
İkametgâh belgesi yerleşim belgesi olarak da geçmektedir. Yaşadığımızı adresi gösteren bu belge ile ev adresi tespiti yapılmaktadır. Zaman zaman biz istenen bu belge genelde resmi kurumlar tarafından istenmektedir. Artık çok kolay bir şekilde bu belgeye ulaşabilirsiniz.
İkametgâh belgesi ne kadar alınabilir?
İkametgâh belgesi almak isteyen kişiler ne kadar alabileceklerini de merak etmektedir. Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen bu işlem E- Devlet üzerinden kolayca halledilebilir. Ancak günde sadece bir belge ile sınırlıdır. Aldığınız belgeyi fotokopi ile çoğaltarak istediğiniz yerlere bırakabilirsiniz.
E-Devlet portalından ikametgâh belgesi sorgulama işlemi nasıl yapılır?
E-Devlet üzerinden ikametgâh belgesi almak isteyen vatandaşlar için işlemler çok basittir. E- Devlete şifreniz ile giriş yaptıktan sonra arama çubuğuna ikametgah belgesi yazmalısınız daha sonra “yerleşim yeri ve adres belgesi sorgulama” yazan bölüme tıklamanız gerekmektedir. Daha sonra size sorulan bilgileri doldurarak işleminizi tamamlayabilirsiniz.
E-Devlet portalından ikametgâh belgesi nasıl alınır?
E-Devlet sistemine T.C kimlik numaranız ve şifreniz ile giriş yaptıktan sonra arama çubuğuna İkametgah belgesi yazmalısınız. Ekrana gelen uyarıları da kabul etmeniz gerekmektedir. ‘’Yukarıdaki bilgilendirme yazısını okudum.’’ bölümünü onayladıktan sonra bir sonraki aşamaya geçmelisiniz.
Bir sonraki adımda ise ‘’Belgenin Kimin için Alınacağı’’ seçeneğini seçerek devam et sekmesine tıklamanız gerekmektedir.
Daha sonra karşınıza gelen akranda ‘’Belgenin Neden Verileceği’’ bölümü seçerek “devam et” seçeneği seçtiğinizde işleminiz tamamlanmış olacak. Artık belgenizi hazır indirebilirsiniz.