Herkese Müjde, Binlerce Liranızı Geri Alabilirsiniz!
Aboneliğini iptal ettirdiği için cayma bedeli ödeyen adamı mahkeme haklı buldu, parasını iade etti.
Birçoğumuz internet hizmetinden memnun kalmayabiliyoruz. Hatta birçok kez iptal ettirmek istiyoruz ancak bu iptal isteğinin karşısında cezai bedel ödeyecek olmak iptal ettirmemize engel olabiliyor. İşte bu noktada aboneliklerden canı yanmış, ama imzaladığı taahhüt yüzünden de vazgeçemeyen kullanıcılara müjde olacak haber geldi.
Pazarlamacılık mesleğini icra eden Onur Kızılçay, 2019 yılı sonlarında aylık 90 TL ödeyerek internet sağlayıcı firmasına abonelik yaptı. Ancak ödediği bedel karşılığı taahhüt edilen megabit hızı düşük olunca Kızılçay, defalarca müşteri hizmetleriyle iletişime geçti. Çözüm bulamayan Kızılçay, aylık ödeme bedelini 150 TL'ye kadar çıkarmaya karar verdi.
"HER ZAMAN HAKKINIZI ARAYIN"
Onur Kızılçay, başına gelenleri ve hukuk mücadelesini şu sözlerle anlattı: "İnternet sağlayıcımızla bir abonelik sözleşmesi yaptık. Aradan 2-3 ay geçtikten sonra internette yavaşlamalar ortaya çıktı. Bunun üzerine müşteri hizmetlerini birkaç defa aradım. Sorun çözülmedi. Onun ardından internet paketini yükselttim. 90 TL'lik paketi 150 TL'ye çıkardık. İnternetimin hızı 1 ay yükseldi 2'nci ayda tekrar bir önceki haline geri döndü. Olayı delillendirmek üzerine ilerledim. İnternetin hız testini yaparak düzenli olarak kayıt altına aldım ve belgeledim. Daha sonra avukatımla görüştüm. Birlikte kanunları inceledik. Daha sonra tüketici hakem heyetine sunduk. Bunun sonucunda da adalet yerini buldu. Ödediğim paranın iadesini kazandım. Tüm vatandaşlara diyeceğim; bu tür konularda hakkınızı arayın. Bu tip firmalara göz açtırmayın." dedi.
"ALINMAK İSTENEN ÜCRET HUKUKA AYKIRI"
Avukatı Emre Akman da Onur Kızılçay'dan alınan cayma bedelinin hukuka aykırı olduğunu söyleyerek, şöyle konuştu: "İnterneti alırken belli bir bedel karşılığında alıyoruz ve verdiğimiz ücretin karşılığını da almak istiyoruz. Eğer ki internet sağlayıcıları, belirtilen hizmeti veremezse haliyle caymak istiyoruz. Ancak bu internet sağlayıcıları tüketicinin bu haklı gerekçesini göz ardı ederek, 'cayma bedeli' adı altında ücret talebinde bulunuyor. Bu tüketici kanununa göre açıkça aykırılık teşkil ediyor. Müvekkilim internet sağlayıcısından gerekli verimi alamadığı için 15-20 defa müşteri hizmetlerini arıyor. Müşteri hizmetleri hep müvekkilimde suç bularak kablolarınız eski, modeminiz eski gibilerinden taleplerde bulunuyorlar. Müvekkilim hepsini yerine getiriyor; ancak herhangi bir düzelme olmuyor. Bunun ardından müvekkilim taahhüdünün iptal edilmesi gerektiğini söylüyor. İnternet sağlayıcı da bunun üzerine 1200 TL'lik cayma bedeli çıkarıyor." açıklamalarını yaptı.
"İCRA İŞLEMİ BAŞLATTIK"
Gerekli delilleri topladıktan sonra Tüketici Hakem Heyeti'ne başvurduklarını belirten Akman, "Biliyorsunuz ki Tüketici Hakem Heyeti, karşı taraftan da bir savunma istiyor. 30 günlük bir savunma süreleri var. Ancak açıkça kanuna aykırı olduğu için karşı taraf internet sağlayıcısı hiçbir şekilde savunma vermedi. Zaten Tüketici Hakem Heyeti kararı, mahkeme kararı niteliğindedir.