Hayalet trafik nedir? Elon Musk'tan milyonları kızdıracak itiraf: Otonom araç teknolojisi trafik sorununu katlayacak
Elon Musk, otonom araç teknolojisinin daha yaygın bir hale gelmesiyle trafikteki araç sayısının da her geçen gün daha da artacağını dile getirdi. Böylelikle hayalet trafik sıkışıklığı yaşandığı durumlar ise büyük ölçüde azalabilir. Peki, hayalet trafik nedir sorusunun cevabını ve daha fazlasını sizler için derledik.
Büyük şehirlerde yaşayan insanların en büyük problemlerinden biri kesinlikle trafiktir. 10 dakikalık yolu 1 saate kadar çıkartan trafik problemi, büyükşehirlerdeki nüfusun ve yollardaki araç sayısının da her geçen gün artmasıyla günlük hayatımızın en büyük sorunlardan biri.
Trafiğin yoğun olduğu genellikle hafta içi iş çıkışı saatlere denk geldiğimizde veya önümüzde yaşanan bir kaza sebebiyle bazı durumlarda trafik durma noktasına geliyor. Trafik sıkışıklığına sebep olabilecek birden çok sebep vardır. Tesla’nın CEO’su Elon Musk da teknolojinin artmasıyla trafiğin her geçen gün daha da artacağına ilişkin açıklamalarda bulundu.
Elon Musk, otonom araçların trafiği arttıracağını kabul ediyor
Araç teknolojisi, geçtiğimiz hemen hemen her gün gelişmesini sürdürüyor. Gelişen bu teknoloji sayesinde artık arabalar bize ihtiyaç duymadan kendi kendine gidebiliyor. Uzmanlar ise bu teknolojinin trafiği daha büyük bir sorun hale getireceği konusunda aynı düşüncelere sahip. Elon Musk da geçtiğimiz günlerde şaşırtıcı bir şekilde bu görüşe katıldığını dile getirdi. Elon Musk, geçtiğimiz günlerde trafik sorununu çözmek için icat ettiği tünellerden gelen 'trafik sıkışıklığı' videolarının ardından, kimsenin trafik sorununa bir çözüm bulamayacağını ve bu sorunun gittikçe artacağını dile getirdi. Kendi kendini sürebilen 'otonom araçlar' ise Elon Musk'a göre hem trafiği daha çok arttıracak hem de bazı sorunlara çözüm olabilecek.
Birçok insan araba sürmekten keyif almak yerine sadece A noktasından B noktasına ulaşmak için araba kullanıyor. Otonom sürüş teknolojisine sahip araçlar ise sürücülerin fiziksel güç kullanımını minimuma indirerek yolculuğu daha keyifli bir hale getiriyor. İnsanlar artık otonom sürüş teknolojisiyle neredeyse hiçbir yorgunluk hissetmeden uzun yolculuklar yapabiliyor. Elon Musk’a göre de yakın bir zamanda otonom araç kullanımının yaygınlaşmasıyla yollardaki araç sayısı artacak ve trafik çok daha büyük bir problem haline gelecek. Bu durum her ne kadar can sıkıcı gibi görünse de, otonom araçların trafikte sıkça başımıza gelen ‘hayalet trafik’ sorununu da büyük ölçüde azaltması bekleniyor.
Hayalet trafik nedir?
Bazı zamanlar trafikte hiçbir problem yoksa bile, araçlar birden yavaşlayabilir ve trafik durma noktasına kadar gelebilir. Bu durumun en yaygın karşılaşılan sebebi ise 'hayalet trafik sıkışıklığı' olarak isimlendirilen bir durumdur. Hayalet trafik; genelde trafikte araçların yoğun olarak bulunduğu anlarda sürücülerin bir anlık dikkatsizlikle öndeki aracın yavaşladığını görmeyerek ani fren yapmasında kaynaklanıyor. Malesef birçoğumuz farkında olmasakta bu durumu, günlük hayatımızda sıkça yaşıyoruz. Geç yapılan bir fren, sürücünün dikkatsizliği veya aşırı hız gibi sebepler bu soruna yol açabiliyor. Bu noktada da öndeki aracın hızını hesap ederek yolculuğuna devam eden otonom araçlar, hayalet trafik sorununun yaşanmasını büyük ölçüde azaltabilir. Aşağıdaki videoda da domino etkisi gibi, bir sürücünün ani yavaşlamasıyla tüm trafiğin nasıl etkilendiğini görebilirsiniz.
Elon Musk Kimdir?
Elon Reeve Musk, bilinen adı ile Elon Musk 28. Haziran 1971 tarihinde Pretoria, Güney Afrika Cumhuriyeti'nde doğdu. Elon Musk, hem doğum yeri Güney Afrika Cumhuriyeti, hem Kanada, hem de Amerika Birleşik Devletleri vatandaşıdır. Elon Reeve Musk SpaceX'in kurucusu ve Tesla Motors ile PayPal'ın (orijinali X.com) kurucu ortaklarındandır.
SpaceX'te CEO ve baş tasarımcı; Tesla Motors'da başkan, CEO ve ürün tasarımcısı olarak görev yapmaktadır. Musk aynı zamanda SolarCity'nin de başkanıdır.
Queen's Üniversitesi'nden ayrıldıktan sonra, Pennsylvania Üniversitesi Wharton Okulu'nda ekonomi alanında ve Pennsylvania Üniversitesi, Bilim ve Sanat Okulu'nda fizik alanında lisans eğitimlerine devam etti.
Musk, Güney Afrika'nın başkenti Pretoria'da Kanadalı bir anne (kızlık soyadı; Haldeman) ve Güney Afrikalı bir babanın (Errol Musk) oğlu olarak doğdu.
Elon, kendi kendine yazılım programlayıp kodlamayı öğrendi. 12 yaşındayken kendi yazdığı Blastar adındaki uzay oyununu yaklaşık $500'a satarak ilk yazılım satışını yaptı.
Bryanston High School'da sekizinci ve dokuzuncu sınıfları geçtikten sonra Musk, Pretoria Boys High School'a geçip oradan mezun oldu. 1988 yılında henüz 17 yaşındayken Güney Afrika ordusunda askerlik yapmamak için evinden ayrıldı: "Askerlik yapmakla ilgili bir sorunum yok, ancak Güney Afrika ordusunda askerlik yapıp siyahi insanları bastırmaya çalışmak bana vakit geçirmek için iyi bir yol gibi görünmedi." ABD'ye taşınmak istiyor ve şöyle diyordu: "Orası muhteşem şeylerin mümkün olduğu yer."
1992 yılında, Kingston, Ontario'daki Queen's Üniversitesi'nde iki yıl geçirdikten sonra, Pennsylvania Üniversitesi'nde işletme ve fizik okumak için Kanada'dan ayrlıdı. The Wharton School of the University of Pennsylvania'da anadalını seçip, Ekonomi alanında lisans diploması aldı. Ayrıca University of Pennsylvania, School of Arts and Sciences'dan da, Fizik alanında yan dal diploması aldı. Daha sonra Uygulamalı Fizik ve Malzeme Bilimi alanında doktora yapmak için Kaliforniya'nın Silikon Vadisi bölgesine taşındı. Ancak doktorayı tamamlamadı.
Lisans eğitimleri ve Thomas Edison, Nikola Tesla, Bill Gates, Steve Jobs, Walt Disney gibi yenilikçilerden aldığı ilhamla, Musk girmek istediği, "insanlığın geleceğini en çok etkileyecek sorunlardan oluşan" üç alan tespit etti. Bu alanlar internet, temiz enerji ve uzaydı.
Musk 1995'te Stanford'da uygulamalı fizik ve malzeme bilimi alanında doktoraya başladı. Ancak iki gün sonra kardeşi Kimbal Musk'la beraber yeni organizasyonlar için bir çevrimiçi içerik yayınlama yazılımı olan Zip2 projesine başlamak için okulu bıraktı. 1999'da, Compaq'ın AltaVista birimi Zip2'yu 307 milyon dolar nakit ve 34 milyon dolarlık hisse senedi vererek satın aldı.