Güçlü Consulting kurucusu Deniz Güçlü: ‘Kurumsal sosyal medya planı titizlikle hazırlanmalı!’
Kurumsal sosyal medya planı ile markaların bilinirliğinin arttırılabileceğini belirten Güçlü Consulting Kurucusu Deniz Güçlü, “Titiz bir çalışma ile etkili paylaşımlar yapılabilir. Kullanılacak görseller, dil, paylaşım yapılacak platformun belirlenmesi gibi hususlar; sosyal medya planı için oldukça önemli. Bu nedenle uzman desteğinin başarılı bir planlama adına önemli olduğunu söyleyebilirim.” ifadelerinde bulundu.
Sosyal medya alanında çalışmalarda bulunan ve markalara uzman desteği sunan Deniz Güçlü, kurumsal sosyal medya planı hakkında değerlendirmelerde bulundu: “Bilindiği üzere kurumsal firmalar, sosyal medya aracılığıyla potansiyel müşterilerine ulaşma ve satış oranlarını arttırma şansı elde ediyor. Bunun yanı sıra müşteri memnuniyetini sağlama noktasında da sosyal medyanın önemli bir etkisi bulunuyor. Bu noktada, kurumsal sosyal medya planının titiz bir şekilde yapılmasının gerekli olduğunu söyleyebilirim. Planlama yapılırken birçok hususa dikkat edilmesi gerekiyor. Öncelikle paylaşım yapılacak platform belirlenmeli. Bunun yanı sıra kullanılan dil hedef kitleye hitap etmeli. Ayrıca gönderilerin paylaşım sıklığı ve paylaşım saatleri de belirlenerek düzenli bir şekilde gönderiler paylaşılmalı. Böylelikle markaların sosyal medya mecralarında kısa sürede ön plana çıkabileceklerini söyleyebilirim.”
Paylaşım yapılacak platformlar belirlenmeli
Paylaşım yapılmadan önce paylaşım yapılacak platformun belirlenmesi gerektiğine vurgu yapan Deniz Güçlü, konuyla ilgili açıklamalarını şu sözlerle sürdürdü: “Özellikle son dönemlerde ön plana çıkan sosyal medya platformları, milyonlarca kullanıcı sayısıyla dikkatleri üzerine çekiyor. Genellikle çok yoğun kullanıcı sayısına sahip platformlar tercih sebebi. Çünkü bu tür platformlarda yapılan çalışmalar, çok daha fazla insana ulaşabilir.”
Kullanılan dil, hedef kitleye hitap etmeli
Kurumsal sosyal medya planlaması için kullanılacak dilin de önemli bir yere sahip olduğunu belirten Deniz Güçlü, “Hedef kitleye uygun bir dil belirlenmeli. Bu sayede marka, hedef kitleye çok daha rahat bir şekilde ulaşma şansı elde edecek. Bunun yanı sıra gönderilerde kullanılacak görsellerin potansiyel müşterilerin ilgisini çekecek türden olması gerekiyor. Görsel ve metin bir araya geldiğinde, gönderiler çok daha hızlı bir şekilde ön plana çıkacaktır. Markaların stratejik planlamalarında bu hususların önemli olduğunu ve titiz bir sosyal medya planlaması yapılması gerektiğini düşünüyorum.” sözleriyle açıklamalarını noktaladı.