YouTube ile ilgili büyük planları olan Google, platform büyük bir alışveriş merkezi haline getirmeyi planlıyor. Test edilen yeni bir özellik, izleyicilerin yayınlanan videolarda sunulan oyunları, gadget'ları ve diğer ürünleri harici sitelere gitmeden satın almalarına olanak tanıyor.
Konuyla ilgili bilgi sahibi kaynakların aktardıklarına göre, asıl hedef YouTube’taki milyarlarca videoyu kullanıcıların ürünlere tıklayabildikleri ve ürünleri direk olarak satın alabildikleri bir kataloğa dönüştürmek. Şirket aynı zamanda Shopify ile YouTube üzerinden nasıl ürün satılabileceğini de test ediyor.
AMAZON VE ALİBABA’YA YENİ RAKİP
Böyle bir hamle YouTube’u bir reklam devinden, Amazon ve Alibaba ile rekabet edebilecek bir e-ticaret devine dönüştürebilecek bir potansiyele sahip.
YouTube’un bu satışlardan nasıl gelir elde edeceği tam olarak belli değil fakat platform içerik üreticilerini bu yeni ürüne kaydolma fırsatı veriyor ve ödemelerden %30 komisyon kesiyor.