Alphabet Inc., Google LLC, Google International LLC, Google Ireland Limited ve Google Reklamcılık ve Pazarlama Ltd. Şti.'den oluşan Google ekonomik bütünlüğü, Rekabet Kurumu tarafından yürütülen soruşturmanın kritik bir aşamasına girdi. Soruşturma, Google'ın genel arama hizmetleri pazarında sahip olduğu hâkim durumunu kötüye kullanıp kullanmadığını değerlendirmeyi amaçlıyor. 25 Haziran 2024 tarihinde saat 10.30’da Rekabet Kurumu merkez binasında gerçekleşecek olan sözlü savunma toplantısı, bu konudaki kilit adımlardan biri olarak öne çıkıyor.
Google, TBMM’de savunma yapacak
Rekabet Kurumu'nun odaklandığı konular arasında, Google'ın arama motoru sonuç sayfasında öne çıkardığı "videolar", "kullanıcılar bunu da sordu", "çeviri kutucuğu", "spor kutucuğu", "hava durumu kutucuğu" gibi özelliklerin, içerik sağlayıcı web sitelerinin trafiklerini olumsuz etkilediği ve bu sitelerin arama sonuçlarında daha geri planda gösterildiği iddiaları yer alıyor. Bu durumun, rekabeti korumaya yönelik mevzuatın ihlali anlamına gelip anlamadığı soruşturmanın merkezinde bulunuyor.
Toplantıya katılmak isteyenler, Rekabet Kurumu’nun internet sitesinde belirtilen yönergeler doğrultusunda, toplantı saatinden en geç yarım saat önce katılım formunu doldurarak çevrim içi olarak katılabilirler.
Diğer taraftan, Google'ın yarınki ikinci gündemi, TBMM Dijital Mecralar Komisyonu'nda. Google yetkilileri, komisyonun gündemindeki Dijital Telif Yasası ile ilgili olarak dinlenecek. AKP Hatay Milletvekili Hüseyin Yayman başkanlığındaki komisyon, dijital platformların Türkiye'deki yayıncılara ödeme yapmaması sorununu ele alarak, mevcut kanunların yayıncıların telif haklarını yeterince koruyamadığı görüşünde.
Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Ömer Fatih Sayan ise, TBMM'deki Dijital Telif Yasası düzenlemesiyle ilgili olarak, içerik üretenlerin haklarını güçlendirmeyi hedeflediklerini vurguladı. Yasada, içerik üreticilerinin emeğinin korunması ve dijital ortamda adaletli bir telif sistemi oluşturulması amaçlanıyor.