SimilarWeb’in aktardığına göre Google'da arama yapan kullanıcıların yüzde 65'i arama sonuçlarında gezindikten sonra hiçbir şeye tıklamadan aramayı sonlandırıyor. SparkToro'dan Rand Fishkin belirtilen rakamın bazı mobil sonuçları ve sesli aramaları içermediğine inanıyor. Bu varsayımı da hesaba katan Fishkin, tüm Google aramalarının üçte ikisinin hiçbir yere tıklamadan bittiğini söyledi.
Bunun sebebin Google'ın arama sonuçlarında yapılandırılmış detaylı veri desteği sunması olduğunu düşünülüyor. Kullanıcılar birçok sorgulamalarının cevabını doğrudan arama motorundan aldıkları için bağlantılara tıklamaya gerek duymuyorlar.
Avustralya'da Facebook'un benzeri şekilde haber içeriği kullanıp, kullanıcılara reklam göstermesinden sonra Facebook'un para ödemesi kararlaştırılmıştı. Google da benzeri şekilde sitelerin içeriğini kullanıp, kullanıcılara reklam gösteriyor. Technopat'tan Recep Baltaş'ın aktardığına göre bu durum ileride Google'ın başına dert açabilir.
TIKLANMA ORANLARI
SimilarWeb'in sunduğu veri, 2020 senesinde yaklaşık olarak 5,1 trilyon Google aramasını kapsıyor. Sıfır tıklama aramalarının büyük kısmı mobil cihazlar üzerinde gerçekleşti. Masaüstünde bağlantıya tıklamadan aramadan ayrılan yüzde 50,75 kullanıcı bulunurken, bu oran mobil cihazlarda yüzde 77,22.
Web analiz firması StatCounter'a göre Google dünyadaki arama motorsu pazarında yüzde 92'lik bir paya sahip.