Geçici kimlik belgesi nedir? Geçici kimlik belgesi nereden ve nasıl alınır? Geçici kimlik belgesi sorgulama ve doğrulama
Geçici kimlik belgesi almak isteyenler bu belgeye nasıl sahip olacağını araştırırken, geçici kimlik belgesi için nereye ve nasıl başvuru yapacaklarını da sorguluyorlar. Peki, Geçici kimlik belgesi nedir? Geçici kimlik belgesi nereden ve nasıl alınır? İşte geçici kimlik belgesi sorgulama ve doğrulama işlemleri..
Kimliklerini kaybeden, değiştirme veya yenileme işlemini başlatan vatandaşlar için verilen geçici kimlik belgesi çok sayıda kişi tarafından araştırılıyor. Vatandaşların bireysel olarak yaptıkları başvurular sonrası verilen geçici kimlik belgesinin nereden ve nasıl alınacağı da yine araştırılan diğer konuların arasında yer alıyor.
Geçici kimlik belgesi nedir?
Herhangi bir nedenden dolayı kimlik kartını çıkarmak, değiştirmek ya da yeniletmek isteyenlere 15 günlük olarak verilen geçici kimlik belgesi kimliğinin kayıp, tahribat, çalınma gibi nedenlerin belirtilmesi sonrasında kişinin kimliksiz kalmaması suretiyle verilir.
Bir önceki sistemde kimlik çıkarmak kısa sürede gerçekleşiyordu fakat yeni sistemde bu işlem yaklaşık 10 veya 15 gün sürebiliyor. Bu süreçte ellerinde kimlik belgesi olmayan kişilere geçici olarak bir belge veriliyor. Kimlik belgesi yerine geçen resmi evrakta kişinin tüm bilgileri yer alırken 15 gün boyunca kişi bu belgeyle tüm resmi işlemlerini gerçekleştirebilir.
Geçici kimlik belgesi nereden ve nasıl alınır?
Geçici kimlik belgesi, kimlik kartı almak için başvuru yapılan ilçe nüfus müdürlüğünce verilir. Fakat, her nüfus müdürlüğü geçici kimlik belgesini vermeye yetkili değildir. Yalnızca yeni kimlik alabilmek için yapılan başvurularda nüfus müdürlüğü söz konusu belgeyi düzenleyerek vermekle yükümlüdür.
Kişi tarafından yapılan talep doğrultusunda verilen belge, kişi tarafından geçici süre ile kullanılır. Geçici kimliklerin süresinin dolması ile birlikte, belgenin herhangi bir hükmü kalmamaktadır.