Sosyal medya platformu Facebook, AP seçimleri öncesi yeni şeffaflık uygulamalarında güncellemeler yapacağını duyurdu.
BİLDİRİLMEMİŞ REKLAMLAR KALDIRILACAK
Brezilya ve Hindistan’da geçen yıl düzenlenen seçimlerden bugüne kadar kullanılan uygulamalar çerçevesinde Avrupa Birliği’ndeki reklam verenlerin, kendi ülkelerinde politik reklam vermeleri için yetkiye sahip olmaları ve söz konusu reklamın finansmanını gibi reklamlara ait bütün detayları belirtmeleri gerekiyor. Nisan ayı ortasından itibaren önceden bildirilmemiş bütün politik reklamlar platformdan kaldırılacak.
YEDİ YIL SAKLANACAK
Söz konusu güncellemenin yanında Facebook ayrıca, bütün politik reklam ve bildirilerin yedi yıl boyunca saklanacağı Ad Library (Reklam Kütüphanesi) isimli uygulamayı açıkladı. Platformda yer alan herhangi bir reklamın yanında yer alan “Reklamın detaylarını gör (See Ad Details)” butonu, söz konusu reklamın kaç kez görüntülendiği ve ulaştığı kitlenin yaş aralığı, lokasyonu ve cinsiyeti olmak üzere çeşitli verilere ulaşılmasına izin verecek.
Son Dakika Teknoloji Haberleri için aşağıya kaydırın.