30.05.2022-11:14 (Son Güncelleme:30.05.2022-11:14)

Emlakçılık yetki belgesi nedir, nasıl alınır? Emlakçılık yetki belgesi nereden alınır? Emlak yetki belgesinin geçerlilik süresi ne kadar?

Gayrimenkul işlemleri ile uğraşan kişilerden istenen emlakçılık yetki belgesinin ne olduğu ve nasıl alındığı son zamanlarda sık araştırılan konular arasında yer almaya başladı. Kişilerin gayrimenkul alım-satım hakkına sahip olma imkanı veren bu belgenin nereden alındığı da ayrı bir araştırma konusu oldu.

Emlakçılık yetki belgesi, gayrimenkullerin devirleri sürecinde tüzel kişiden alınan gerekli bir belgedir. Emlakçılık belgesi de olarak tanımlanan yetki belgesi kişilerin gayrimenkul alma ve aynı zamanda satma hakkına sahip biri olarak gösterir. Temsilci olarak atanmış olan belge sahibi tüzel kişi adına gayrimenkullerin satışını gerçekleştirebilir ya da kira işlemlerini yapabilir.

Gayrimenkul alım-satım iletmesi olan herkesin gayrimenkul ve gayrimenkul danışmanlığı yapabilmeleri ve aynı zamanda bu alanda faaliyette bulunabilmeleri içi ellerinde mutlaka yetki belgesinin olması gerekiyor. Peki, Emlakçılık yetki belgesi nereden alınır? İşte, emlakçılık yetki belgesi ile ilgili tüm detaylar..


Emlakçılık yetki belgesi nasıl alınır?

Ticari gayrimenkul bilgi sistemine yapılacak olan taleple birlikte talepte buluna kişilere yetki belgeleri verilmektedir. Emlakçılık yetki belgesi her şirket için farklı bir şekilde düzenlenir ve devri mümkün değildir. Gayrimenkul danışmanlığı yapabilmek için şart koşulan belgenin geçerlilik süresi 5 yıl olarak belirlenmiştir. Emlakçılık sertifikasının gayrimenkul alım-satımı yapan işyerlerinde mutlaka bulundurulması gereken bir belgedir.

Emlak şirketinde pazarlama ya da satış personeli olarak çalışan kişilerin 5. seviye olarak verilen sorumlu emlak danışmanlığı veya 4. seviyede olan emlak danışmanlığı adı altında verilen ulusal alanda yeterliliğe dayalı mesleki yeterlilik belgelerinden birisini edinmesi gereklidir.

Son düzenlemelerde işletme sahipleri faaliyetlerini sürdürebilmeleri için 'Gayrimenkul İşletme Ruhsatı' alması gerekiyor. Bu belgenin olmadığı anlaşıldığında işletme sahibine idari para cezası verilir ve işletmenin faaliyeti durdurulur. Tüzel kişinin birden fazla gayrimenkul işi yürüten işletmelerinin olması halinde ise her işyeri için ayrı ayrı emlak belgesini alması gereklidir.

Emlakçılık yetki belgesi alma şartları nedir?

Lisans başvuruları Gayrimenkul İş Bilgi Sistemi'nden (TTBS) yapılır. Yetki belgesi almak isteyenler emlakçılık kursu ile birlikte aşağıda belirtilen şartları taşıması gerekmektedir;

- Meslek şubesine kayıtlı olması,

- Kurum Geliri/Vergi Mükellefi olması,

- 18 yaşından büyük olması,

- En az lise mezunu olması,

- 2004 Sayılı İflas ve İcra Kanunu ile birlikte herhangi iflas ya da rehabilitasyon yapmamış olması,

- Kasti olarak işlenmiş olan suçtan 5 yıldan fazla ceza almamış olması,

- Ticari alanda veya sanatsal performansta herhangi bir ceza almamış olması, 

Haber365
bilgi@haber365.com.tr