16.05.2020-16:23 (Son Güncelleme:16.05.2020-16:12)

E-Ticarette 'İade Kotası Oyunu Yapılıyor' İddiası

Edirne Tüketici Hakem Heyeti Başkanı ve İl Ticaret Müdürü Mahmut Altun, bazı alışveriş sitelerinden alınan ve müşterinin iade etmek istediğin ürünlerin kargo firmaları tarafından "kota dolu" denilerek alınmadığını iddia etti.

Edirne Tüketici Hakem Heyeti Başkanı ve İl Ticaret Müdürü Mahmut Altun, bazı alışveriş sitelerinden alınan ve müşterinin iade etmek istediğin ürünlerin kargo firmaları tarafından "kota dolu" denilerek alınmadığını iddia etti.

Tüketicilerin, e-ticaret sayfalarından aldıkları ürünleri iade etmek isterken "kota doldu geri alamıyoruz" yanıtıyla karşılaştıkları ve cayma haklarının engellenmesi sebebiyle mağduriyet yaşadıkları öne sürüldü.

Edirne Tüketici Hakem Heyeti Başkanı ve İl Ticaret Müdürü Mahmut Altun, açıklamasında, coronavirüs salgını sebebiyle internetten alışverişin arttığına dikkat çekti.

Sokağa çıkma yasağı ve salgının bulaşması ihtimali sebebiyle insanların alışveriş için e-ticarete yöneldiğini söyleyen Altun, bu ticaret yolunda da tüketicilerin bir takım problemler yaşadığını belirtti.

Altun, tüketicilerin internet üzerinden yaptıkları alışverişlerde hiçbir gerekçeleri olmadan 14 gün içerisinde cayma hakkından faydalanabileceklerini ve bu hakkın kullandığı tarihten itibariyle de alakalı şirkete 10 gün içerisinde malı iade etmek zorunda olduklarını anımsattı.

Şirketlerin, internet üzerinden sipariş ettiği ürünü tüketiciye kargoyla ulaştırdığını ifade eden Altun, şu ifadeleri ekledi:

"Buraya kadar hiçbir sıkıntı yok ancak tüketici olarak malı beğenmediyseniz cayma hakkını kullanabilirsiniz. Size iletilen ürünü aynı kargo firmasıyla iade edebilirsiniz. Ancak kargo firması iade ürün için gittiğinizde 'kota dolu alamam.' diyor. Bu gerekçeyle ürünü almıyorlar. Bu mağduriyet başıma geldi. e-ticaret yöntemiyle tanınmış bir alışveriş sitesinden musluk aldık, ürünü beğenmedik ve geri iade etmek istiyoruz. 4 gündür kargo firmasına gidiyoruz, görevli 'biz bu ürünü alamıyoruz kota dolu.' diyor. Firmalar e-ticarette kota oyunu yapıyor. 14 gün içinde caydınız ve iade edeceksiniz ama firma ürünü almıyor."

Altun, böyle bir şeyle karşılaşan kullanıcının ürünü başka bir kargo şirketiyle gönderebileceğini fakat o zaman da fazladan ücret ödemeye mecbur kalacağını söyledi.

Altun'un kızı Avukat Büşrahan Altun da internetten musluk alışverişini kendisinin yaptığını belirtti.

599 TL ödeyerek aldıkları ürünü beğenmediklerini ve bu sebeple iade etmek istediklerini belirten Altun, "Siteye cayma bildiriminde bulundum. Bana, ürünü kargo aracılığıyla geri göndermem için iade kodu yollandı ancak kargoya günlerce, defalarca gittim. Kota dolduğu gerekçesiyle ürünü iade almadılar." diye konuştu.

Kargo şirketinin bu konuda kendisine bir belge de vermediğini belirten Altun, şu ifadeleri kullandı:

"Alışveriş yaptığımız sitenin müşteri hizmetleri, 'bizim bununla ilgili verebileceğimiz bir bilgi yok, yarın tekrar deneyin.' şeklinde yanıt veriyor. Bu aramayı da birçok kez gerçekleştirdik müşteri hizmetlerine. Bu şekilde tüketicinin cayma hakkının kullanması engelleniyor. Kanun ve yönetmelikten doğan hakların engellenmesi söz konusu. Bu konuyla ilgili yasal yola başvuracağım. Alışveriş yaptığımız e-ticaret sitesine yasal yola başvuracağımızı bildirdim. Hem yasal süreci başlatacağız hem de Tüketici Hakem Heyetine başvuracağız."
Haber365
bilgi@haber365.com.tr