14.01.2021-14:55 (Son Güncelleme:01.01.2022-18:17)

E-Ticaret Nedir, Nasıl Yapılır?

E-ticaret kavramı son birkaç yıldır oldukça popüler bir kavram haline geldi. Online alışveriş adıyla da bilinen e-ticaret yapma yolları herkes tarafından araştırılıyor. Peki, e-ticaret yaparken nelere dikkat edilmesi gerekir?

Elektronik ticaret ya da e-ticaret, 1995 yılından sonra internet kullanımındaki artışla birlikte adım adım devleşen bir sektör. Bugün en büyük sektörler arasında yer alan e-ticaret, küçükten büyüğe birçok firmayı bünyesinde bulunduruyor. İşte e-ticaret ve özellikleri…

NEDİR?

E-ticaret, elektronik ortamda yapılan ticareti ifade eden bir kavram olup popülaritesi her geçen gün artan bir alandır. Mal, ürün ya da hizmetlerin üretim, tanıtım, pazarlama, satış, sigorta, dağıtım ve ödeme işlemlerinin bilgisayar ağları üzerinden gerçekleştirilmesidir.

Kısaca geleneksel ticaret basamaklarının hepsinin elektronik ortamda gerçekleşmesine e-ticaret deniyor. İnternet ya da mobil ortamda gerçekleşen alım satım işlemi e-ticaret kapsamında yer alıyor. Peki, bu sektörün incelikleri neler, nasıl yapılır?

NASIL YAPILIR?

E-ticaret için yapılması gerekenler ana hatları ile şu şekildedir:

- Şahıs şirketi kurmak

- Elektronik Ticaret Bilgi Sistemine (ETIS) kayıt olmak

- Vergi dairesine başvuruda bulunmak

- E-ticaret sitesi açmak ve gereken bilgileri eksiksiz girmek

- Sitenin trafiğini artırmak için internete reklam vermek

- Ürün fotoğraflarını kaliteli bir şekilde çekmek

- Ürünlerin özelliklerini anlatan tanıtım yazısı yazmak

- Teslimatları yapmak için kargo şirketi ile anlaşma yapmak


AVANTAJLARI VE DEZAVANTAJLARI

E-ticaretin avantajları arasında; mağazanızın 7/24 hizmet verebilmesi, site kurma maliyetleri bir dükkan açılışına göre daha az olması ve yüksek kâr elde edilebilmesi, kampanya yönetimleriyle hızlı bir satış yapılabilmesi, Google algoritmaları sayesinde hedef kitlelerinin hızlı genişleyebilmesi, firmaların geniş bir ürün yelpazesi sunabilmesi, sosyal medya sayesinde bilinirliklerinin artması, stok derdinin olmaması gibi durumlar var.

Avantajları olduğu gibi dezavantajları da bulunan e-ticarette; müşteriler ile birebir iletişim kuramama, iade sayısının fazla olması, güven duymayan müşterilerin varlığı, rekabetin yoğunluğu gibi olumsuz durumlar bulunmaktadır.

DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER

- Müşteri kitlesine uygun bir iş planı oluşturmak.

- Mağazanız için ticaret altyapısı oluştururken güvenilir bir altyapı seçimi yapmak.

- E-ticaret sitenizi responsive tasarlamaya dikkat etmelisiniz. Böylece siteniz mobille de uyumlu olacaktır.

- SSL sertifikası ile sitenizi güvenilir hale getirmek.

- Tedarikçi ve kargo seçimini doğru yapmak.

- Sanal pos entegrasyonu için birçok firmadan teklif alıp uygun olanı seçmek.

- Canlı destek araçları kullanmak.

- Sipariş sürecini müşterilere doğru bir şekilde aktarmak.

- SEO, Influencer Marketing gibi pazarlama yöntemlerini kullanmak.

- Finansal durumunuzu her an takip etmek.

Haber365
bilgi@haber365.com.tr